1
Es llegeix en minuts
tenet

tenet

La recaptació a les sales d’exhibició de cine de tot el món podria arribar a caure fins i tot un 60% en el conjunt de l’any. Un sector ja seriosament colpejat pel desplaçament del consum de la ficció audiovisual cap a l’àmbit domèstic, en format serial i a través de plataformes de ‘streaming’, ha patit de forma abassegadora l’impacte del confinament i de les restriccions d’accés. Igual com en altres sectors, la distribució ‘online’, sigui de béns o de serveis, ha sortit enfortida d’aquesta crisi. Però encara queda molt partit per jugar.

La decisió de Disney d’estrenar un ‘blockbuster’ com la nova versió en imatge real de ‘Mulan’ sense esperar l’estrena a les sales apareix com l’experiment definitiu que pot trencar tota la cadena de distribució, i posar seriosament en perill el consum de cine tal com s’ha concebut durant anys: en (més o menys) grans pantalles i com a experiència d’oci col·lectiva i associada a l’espai públic. L’estrena en sales de ‘Tenet’, l’esperadíssima cinta de Christopher Nolan, és la resposta amb què una manera d’entendre el cine diu que encara té futur. De la resposta dels espectadors als dos desafiaments dependran moltes coses en un futur pròxim.