Idees

La vida després de l'amor

'Dollface', la nova sèrie d'HBO, explora el viatge emocional d'una dona que s'allibera, no per decisió pròpia, d'una relació absorbent

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp8951363 actress kat dennings poses for a portrait while promoting he200721115328

zentauroepp8951363 actress kat dennings poses for a portrait while promoting he200721115328 / CARLO ALLEGRI

‘Dollface’, una nova sèrie ara a HBO, explora, amb molt sarcasme, el viatge emocional d’una dona que s’allibera, no per decisió pròpia, d’una relació absorbent en què tot gira al voltant de la seva parella masculina. A l’acabar aquesta relació ha de retrobar-se a si mateixa mitjançant interaccions socials més enllà de la seva parella, aprenent de nou, o potser per primera vegada, com funcionen els contractes socials naturalitzats fins al punt de donar-los per fet, i com navegar en les expectatives dels altres.

La Jules, la nostra protagonista, es veu obligada a enfrontar-se a la inevitabilitat de les decisions que ha pres durant anys, descuidant les seves amistats al prioritzar constantment els desitjos de la seva parella i la seva necessitat de complaure’l al preu que fos necessari. En aquest cas, el preu és un de ben conegut: La Jules es perd a si mateixa en la relació i es converteix en un element facilitador al servei de l’home que estima, subjugant l’expressió del seu ésser fins al punt de no ser si no forma part d’aquesta relació. 

Negació sistemàtica de l’ésser

Aquesta història no és nova. L’hem sentit mil vegades, de vegades a la pantalla, moltes vegades entre cerveses i algun riure fet sospir. Tots coneixem almenys un exemple que podria encaixar en aquesta situació, en aquesta negació sistemàtica de l’ésser, la desaparició de l’individu en mans d’aquesta necessitat programada de formar part d’una parella.

Notícies relacionades

La sèrie fa ús d’elements fantàstics, utilitzant una ironia surrealista que vesteix conceptes complicats d’un humor inescapable. Els personatges parlen amb una llibertat impossible, desposseïts dels filtres que la societat ens imposa des de petits, més enllà de l’ímpetu de complaure els altres que alguns aprenen millor que d’altres, especialment les dones.

No puc imaginar res més poderós que una dona alliberada de la necessitat d’agradar als altres. ‘Dollface’, sense ser la millor sèrie de l’any, coqueteja amb la idea d’arrencar els sistemes opressius d’autocensura que adquirim, i només per això, val la pena veure-la. El fet que estigui protagonitzada per Kat Dennings és, a la meva manera de veure, la cirereta definitiva d’un pastís que sempre em vindrà de gust. 

Temes:

HBO Sèries Dones