Les tarifes del transport públic a BCN

T de turista

Pel que sembla, els que que anem amb metro i tornem a peu, els que som els més ecològics, som els més castigats

4
Es llegeix en minuts
zentauroepp51375049 191214174234

zentauroepp51375049 191214174234

Tota la vida he anat bastant a contracorrent. No m’agrada massa seguir les normes establertes i m’agrada bastant trencar esquemes. Per no seguir el ramat i no fer el que la societat esperava de mi, he hagut de lluitar contra els elements, lluitar com una lleona i abandonar amigues que no eren tan amigues i alguns nòvios gelosos. M’agrada ser lliure i que no em diguin el que he de fer. Dit això, rebo amb estupor el gran regal de Nadal que ens han fet des de l’Ajuntament de Barcelona. ¡El canvi en les tarifes de transport! Incrementaran els preus de la T-10 per obligar a canviar d’hàbits les persones, perquè siguin més ecològiques i fomentin així el transport públic.

D’entrada no m’agrada. No m’importa que m’apugin el preu i em sembla genial que baixin els abonaments mensuals. ¿Però per quins nassos la targeta T-10, que passa a dir-se T-Casual, ha de ser unipersonal? ¿Per no poder compartir-la i obligar els grups a comprar-ne una cada un? Ho argumenten dient que és més ecològic. Doncs deixin que ho dubti. El realment ecològic és anar caminant. Jo ho intento fer cada dia. Anar amb metro i tornar caminant. O anar caminant i tornar en bus o Bicing. Pel que sembla, els que fem això, que som els més ecològics, som els més castigats. Els que no tenim rutines, els que no tenim fills i els que som massa vells per a la T-16 i massa joves per a la targeta rosa. Gràcies als responsables del transport metropolità ja tenim la nostra nova polèmica estressant per a aquestes festes i per a tot l’any que ve.

Víctimes de la moderna moda de canviar

La nostra estimada T-10 ha caigut víctima d’aquesta moda tan moderna de «hem de canviar», que tant mal ha fet a la nostra ciutat. Aquesta ciutat que ara té botigues de roba en comptes de cines, teatres i restaurants de tota la vida. L’últim en caure sembla que serà el nostre estimat Club Capitol. ¡Si Rubianes aixequés el cap, quants acudits faria amb aquest tema! La xarxa n’és plena. És clar que el primer acudit, és dir que això és una mesura en contra del turista i anomenar la targeta T-Casual. Que es llegeix igual en castellà, català i anglès. Perquè el turista, que és talòs, sàpiga que s’ha de gastar els diners en aquesta. I que la seva dona en una altra d’igual i que si va amb amics, també altres més. S’ha acabat allò d’«agafo una targeta i hi anem tots». ¿Saben qui sortirà guanyant amb tot això? ¡Els taxis! Els taxis i els cotxes. Perquè ja em diran que farà una família de Terrassa quan vulgui venir a passar el dia a Barcelona. ¿Comprar quatre targetes? Ja els dic jo que no. Per això, de pressa i corrent, han hagut de rectificar amb una altra targeta més, la T-Familiar. Espero que treguin la T-Single per compensar.  

I quan els dic que la gent a les xarxes està molt emprenyada, és que ho està i molt. Perquè els han tocat el que més els importa. Els dinerons i la comoditat. De fet la indignació sumada a l’humor ha donat mems meravellosos com la nova: «T-Jodes, T-Cuelas o T-Collons». I tuits de l’estil: «Hola T-Colau: ara quan vagi al centre amb la família sempre agafaré el cotxe. Em sortirà més barat. I no serà Casual, sinó una decisió Unipersonal». O aquest: «¿Què té de casual fer dos viatges de metro o bus al dia?».

Notícies relacionades

Doncs res. Allò del nom és només una picada d’ullet al guiri perquè caigui a la trampa. És una targeta per a ells, per als turistes. Ja ho diuen des de l’Ajuntament. És una mesura subtil i encoberta perquè els turistes no s’aprofitin de la subvenció del nostre transport públic. Doncs que bé, per a això hem de castigar els ciutadans que vivim aquí, que paguem els impostos i que a sobre ja estem bastant castigats per l’ús i el drama que suposa compartir el nostre transport públic amb els turistes. Aquests guiris continuran comprant la targeta més barata, es digui T-Casual, T-Turista o T-Collons, i continuaran omplint els autobusos que van cap a la Sagrada Família, cap al Park Güell i cap a la platja. Això no s’arreglarà i seguirem aturats a la ronda Litoral cada vegada que arribi un creuer, que per cert, contamina com cinc milions de cotxes.

Baixar una aplicació

Però a més estarem pagant més i amb més complicacions. No em vull ni imaginar aquella senyora intentant passar la targeta dues vegades dient-li al de seguretat: «¡Que no funciona!». La de xous que ens esperen aquest 2020. Si volíem canviar, ens podríem haver fixat en Madrid i en les seves targetes recarregables i no unipersonals. I no continuar embrutant el medi ambient amb targetes de cartró tirades per les voreres. ¡Que el terra del metro fa fàstic! Per no parlar de la tonteria que suposa haver de comprar sempre les targetes al metro i no poder comprar-les al bus. ¿De veritat que en ple segle XXI no podem baixar-nos una aplicació com la del Bicing per anar en transport públic? Doncs en lloc de canviar el que no funciona, canvien el que sí que funciona. S’ha acabat allò de: «Compro una targeta i anem junts al cine amb metro». Ara anirem tots a Cabify. Més còmode, més econòmic i menys ecològic, això sí.