08 d’abr 2020

Anar al contingut

ANÀLISI

Rebaixes sense complexos

Rebaixes sense complexos

Ester Oliveras

Les rebaixes d'hivern es presenten més o menys interessants en funció de la severitat del clima en els mesos previs

Quan una porta es tanca, se n’obre una altra. Acaben les festes nadalenques i comencen les rebaixes. Tot i que, en realitat, aquesta porta ja no està mai del tot tancada i contínuament es troba algun tipus de descompte. Hem passat pel ‘Black Friday’, per la ‘Mid-season Sale’ –rebaixes de meitat de temporada– i per tot tipus de descomptes puntuals ‘online’ o presencials: tres per dos, dos per un, descomptes per a clients registrats, el segon producte al 50%, 30 dies especials, set dies espectaculars, enviaments gratuïts, punts de descompte o una manta de regal. Ara, el comerç ha de gestionar en quin moment realitza els descomptes i sobre quins productes, mirant de reüll el comportament de la competència. És una variable més de diferenciació per als establiments: fer les promocions en el moment adequat per treure'n el màxim profit. Tot i que una promoció ben planificada pot beneficiar a curt termini un dels actors, les dades del sector demostren que aquesta multitud de descomptes no està sent una bona estratègia, segons les dades publicades el 2017 i el que s’apunta per al 2018, que just acaba de tancar. Aquesta estratègia de descomptes continus està fallant al sector, però tot i així no s’entreveuen canvis, almenys a curt termini.  

Les rebaixes d’hivern es presenten més o menys interessants en funció de la severitat del clima en els mesos previs

Des del punt de vista de les consumidores, en femení, ja que són elles les que fan el 80% de les compres, s’esperen amb interès les rebaixes d’hivern. El preu de les peces d’abric és molt superior a la lleugeresa de la col·lecció primavera-estiu. Ara mateix els múltiples descomptes obliguen a realitzar comparacions contínues i a estar pendent del moment en què pot començar una promoció inesperada, però a partir del 7 de gener les portes de les rebaixes s’obriran de bat a bat. Sense complexos. Com és sabut, les rebaixes hivernals es presenten més o menys interessants en funció de la severitat del clima en els mesos previs. Hi ha estudis que demostren que quan hi ha variacions importants de la temperatura, la venda de peces de temporada augmenta considerablement. Aquest any, i després d’aquest llarg anticicló, les perspectives són bones per als consumidors i per als comerciants, l’oportunitat de renovar inventari i rematar la temporada.

El llarg gener, amb els seus 31 dies encara curts, es podrà amenitzar trobant oportunitats. Disfrutarem de grans cartells amb percentatges de descomptes cada vegada més elevats i de preus reduïts –acabats en 99– en la majoria de botigues i marques, i sobretot per a tots aquells productes que la pròxima temporada seran difícils de vendre o perdran molt valor. En determinades marques i en cadenes de moda ràpida que renoven les seves col·leccions setmanalment, les rebaixes hivernals passen en pocs dies. Aviat, els productes rebaixats es trobaran només al fons de la botiga, on s’arriba després d’esquivar l’exposició dels productes de nova temporada. Es recomana no caure en la compra impulsiva d’aquests nous dissenys i esperar les promocions que segur que arribaran a mitjans de març.