Un 'selfie' als Sanfermines

1
Es llegeix en minuts
jjubierre39279707 a wild cow leaps over revellers as it enters the bullring fo170716130934

jjubierre39279707 a wild cow leaps over revellers as it enters the bullring fo170716130934 / SUSANA VERA

És una anècdota molt coneguda, tot i que després va ser desmentida pel seu protagonista. El torero madrileny Luis Miguel Dominguín es llevava després d'anar-se'n al llit amb l'actriu Ava Gardner. Ella li va preguntar: "¿I ara on vas?". I ell va contestar: "A explicar-ho".

La temptació, no gaire cavallerosa, per cert, d'esbombar aquell èxit amorós -aleshores d'ella es deia que era la dona més bella del món- era molt gran. La conquista no hauria donat prou satisfacció al galant si s'hagués quedat en el secret d'una habitació.

Una cosa semblant els devia passar pel cap als mossos dels Sanfermines que després de l''encierro' de dijous van ser captats per un fotògraf quan una vaqueta estava punt de passar-los pel damunt a la plaça de toros de Pamplona. El que tenia d'especial la imatge és que diversos d'aquells joves valents portaven a la mà els seus telèfons mòbils, amb què captaven ells mateixos la imatge de l'animal acostant-se com un tren de mercaderies. Per a aquells arriscats fotògrafs, l'aventura no era córrer les vaquetes, sinó poder documentar el seu atreviment amb imatges.

El mateix va passar en un 'encierro' de les festes del 2014, quan un mosso es va fer una autofoto als mateixos morros d'un brau. Va ser una imatge que va fer la volta al món i que va portar l'Ajuntament de Pamplona a estudiar fortes multes a aquells corredors que cometessin imprudències tan flagrants com la del 'selfie' al revolt de l'Estafeta.

EL NOU EXHIBICIONISME

Notícies relacionades

Les xarxes socials permeten aquesta nova forma d'exhibicionisme segons la qual el que importa no és pujar una muntanya, baixar un barranc, córrer els toros o llançar-se en parapent. El que és transcendent és que a un se'l vegi en aquest context de risc.

Els sociòlegs ja han determinat que el que es busca a les xarxes és projectar el nostre jo més original, divertit, brillant i valent, com en aquest cas. Un jo que no aconseguim en la nostra vida quotidiana, però que queda en evidència davant de tot el món quan pengem un vídeo a Facebook, encara que després amaguem el blau de la trepitjada de la vaca.