Dues mirades

1
Es llegeix en minuts

La moció de la CUP de Manresa «per a la millora de la vida en l'àmbit de la salut sexual de les dones joves» és una proposta que mereix respecte perquè promou una informació necessària entre les adolescents en un període certament crític de la seva vida. El que vol la CUP és explicar el cicle menstrual (no calia que especifiqués «de les dones») i com conviure-hi «d'una manera saludable» per tal d'establir «una bona relació entre la persona i el comportament del seu cos». Vol que s'informi les noies de «tots els mètodes de recollida del sagnat», tot i que és cert que amb «un especial èmfasi en aquells que són menys agressius pel cos de la dona i pel medi ambient». Res a dir. La moció és lloable, no gaire ben escrita (ho lamento) i molt en la línia de la lluita de les plataformes anticapitalistes contra l'agressivitat patriarcal.

El que passa és que amaga un missatge subliminal. Les ara famoses copes menstruals, fabricades per empreses que les venen habitualment amb un decorat més aviat rosa i ensucrat (similar al look dels tampons), tenen noms ben impactants. MoonCUP, per exemple, que és una picada d'ullet al cicle lunar. O LunetteCUP, o RainbowCUP o SoftCUP o DivaCUP. Sempre hi surt CUP, que, en anglès, com tothom sap, vol dir copa. Una de les més venudes es diu FemCUP. És una abreviatura evident que, des de la nostra perspectiva, es converteix pràcticament en una publicitat encoberta.

Temes:

CUP