La roda

Una història d'èxit

Qui avui té el poder en la comunicació és qui genera continguts dignes de ser compartits

1
Es llegeix en minuts

Quan una història ens agrada, ens impacta o ens emociona, la reacció més natural és fer-la nostra i repetir-la per poder-la compartir. Així doncs, podríem dir que, de tota la vida, la mesura de l’èxit i de la pervivència d’una història radica en la facilitat amb què aconsegueix ser repetida. Ara, gràcies a les xarxes i a les noves tecnologies, tot és molt més fàcil. Un bon exemple d’això és el que li ha passat a en Carles Capdevila que, diumenge passat, tot sol damunt l’escenari, va omplir el Teatre Borràs per parlar d’un tema aparentment poc espectacular: l’educació dels fills. Capdevila feia anys i panys que parlava en públic d’aquest tema. Havia utilitzat els mitjans tradicionals i els sistemes més nous de comunicació. Havia escrit llibres, articles, tuits, conferències, programes de tele i de ràdio...

Notícies relacionades

Tot molt normal i molt previsible fins que un dia de juliol d’aquest any algú va tenir la idea de gravar una de les seves conferències i penjar-la a Youtube. En pocs dies, gràcies a la capacitat i a la voluntat de compartir continguts que tenim els usuaris, va esdevenir un fenomen viral i va arribar a la sorprenent xifra de 500.000 visites. Actualment, uns mesos després de la primera exposició, el vídeo ja supera 1.300.000 visionats i a en Capdevila se li han multiplicat les ofertes per repetir la performance arreu de la geografia espanyola. Més enllà d’alegrar-me de tot cor de l’èxit d’un amic i col·lega, el fenomen és, sobretot, un exemple dels nous temps que vivim en el món audiovisual. Més enllà del contingut, que sempre ha de ser interessant, el que marca definitivament la diferència és la capacitat i la facilitat amb què aquest contingut pot ser repetit.

Si en el món d’ahir la informació i l’accés als mitjans definien el poder, en el món d’avui qui té el poder és qui sap comunicar amb èxit, és a dir, aquell que és capaç de generar continguts dignes de ser compartits.