Editorial

Les motos i el carril bus

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

1
Es llegeix en minuts

Xavier Trias ha començat a apuntar des de l'alcaldia de Barcelona un projecte que va reclamar reiteradament quan estava en l'oposició: que les motos puguin circular pel carril bus perquè el trànsit guanyi en ordre i fluïdesa. Com totes les qüestions relacionades amb la circulació en una ciutat densa com Barcelona, el pla de l'equip de govern generarà polèmica, però hi ha una evidència innegable: l'ús massiu dels vehicles de dues rodes -prop de 300.000- alleuja notablement la congestió del trànsit, i per això mateix no és cap despropòsit donar-los prioritat.

No només és plenament legítim, sinó obligat, reclamar que aquesta mesura no vagi en detriment de la maniobrabilitat i la puntualitat dels autobusos, perquè la millora del transport públic és una necessitat estratègica i seria temerari posar en risc el moderat avanç en la conscienciació ciutadana que els mitjans col·lectius són l'opció adequada en una gran conurbació. Però ara molts motoristes ja fan ús del carril bus (la prova són les gairebé 2.000 multes per aquesta infracció en tot aquest any) i, en línies generals, el servei d'autobús no ha vist minvada la seva qualitat. Per tot plegat s'ha de donar un marge per comprovar si, com s'intueix, els avantatges del pla en estudi seran superiors als inconvenients. Amb les cauteles necessàries, val la pena provar-ho, i per a això serà necessari comptar amb el seny i la responsabilitat dels motoristes.