On Catalunya
LA BARCELOTECA
'Pleno efecto': el primer disc de rap 'made in Barcelona'
El trio BZN va tenir el seu moment cabdal als 90 i va gravar el primer disc de música urbana concebut a Barcelona
zentauroepp50519491 onbarcelona abel bzn191022132306
El 1990, quan Mucho Muchacho només tenia 14 anys, quan encara es ballava break al vestíbul de l’estació de metro d’Universitat, quan les músiques urbanes encara no eren un filó infinit i el rap en espanyol començava a donar els primers fruits, el trio BZN va gravar el primer disc de hip-hop concebut a Barcelona. Malgrat títols com‘Tiempos duros’i‘Esta es mi jungla’,no anaven de marginals perquè no ho eren.
Estenien llaços amb els germans de l’altre costat de l’Atlàntic a‘Mensaje latino’,tot i que el masclisme de ‘Teresa’ i‘Niña tonta’era d’allò més graciós. L’ambició exhibida a‘Al contado’mai va tenir premi: el teclista va aparcar els ritmes urbans per fer-se guàrdia urbà i la multinacional que els va fitxar va ser tan ràpida a llançar el seu pioner debut com a oblidar-los.
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Els suports que van conduir Trump a la victòria s’erosionen
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- LLIGA DE CAMPIONS Courtois maquilla una sacsejada
- PRESUMPTES MALTRACTAMENTS Les famílies de l'escola d'educació especial de Blanes retreuen a la direcció que no els informés de la investigació
- Sixena demana suspendre el concert de Rosalía al MNAC, nova polèmica per les pintures murals
- Talent als fogons Aquests xefs de Palamós aconsegueixen el premi Cuiner del Gastronòmic Fòrum Barcelona 2025
- Integrar els veïns vulnerables L’AMB planeja una mobilitat sostenible amb una electrificació que «no deixi ningú enrere»
- Llançament (in)esperat Filtrat el nou disc de Rosalía, ‘Lux’, que es publica aquest divendres
