On Catalunya
Bo i fresquet
Tres gelateries per fer les últimes llepades a l'estiu
La línia 'slow food' de Delacrem, l'aposta 'zero waste' de Bodevici i les creacions exòtiques de Selvática són tres bones opcions per acomiadar la canícula

delacrem /
Compte, que l’estiu no s’ha acabat, encara que el fred ens hagi refrescat aquests últims dies. Però com que li falta poc, et proposem tres gelateries on gaudir les últimes llepades a la calor.
Delacrem (Enric Granados, 15 i passeig de Sant Joan, 59) fa uns gelats artesans i sovint creatius que són una meravella. No és notícia. Sí que ho és que, a més d’haver fet 10 anys, el mestre Massimo Pignata ha creat una línia anomenada Delaterra, amb creacions que s’elaboren amb productes de proximitat i ecològics. ‘Slow food’ fred fred amb propostes com el gelat vegà de xocolata amb cervesa de castanya del Montseny (porta garrofa local en lloc de xocolata); els gelats de meló blanc de l’Alt Penedès amb iogurt del Bages i menta i el de pi silvestre del Montseny; els sorbets de remolatxa de l’Ordal amb fruits vermells, i el de préssec d’aigua de l’Ordal.
Sense residus
Notícies relacionadesUna altra bona opció, sobretot per als més conscienciats amb el medi ambient, és Bodevici (Torrijos, 21), la primera gelateria ‘eco’ de Barcelona on no podràs tirar res a la paperera perquè no hi ha paper, cartró ni plàstic per llançar. Després de nou anys obert, s’ha convertit en la primera gelateria ‘zero waste’ (sense residus) d’Europa gràcies a una campanya de ‘crowfounding’. Tot és reutilitzable, excepte els seus gelats de mil i un colors i gustos: terrines comestibles, vasos de bambú reutilitzables, envasos de vidre (el pots portar tu de casa) per a l’orxata, tovallons de cotó...
I també a Gràcia és recomanable una «viatge» a Selvática (Martínez de la Rosa, 65), amb creacions a l’estil italià, artesanes, naturals i de temporada que canvien diàriament. Hi ha gustos clàssics i combinacions amb ingredients de tot el món, especialment tropicals, ja que la cap, Natalia Ramírez, és colombiana i combina els seus coneixements sobre fruites, espècies i ingredients exòtics amb el que va aprendre a la Carpigiani Gelato University i a Espai Sucre.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Homenatge a represaliats pel franquisme