On Catalunya
‘tour’ d’oferta
La ruta de la ganga: des de roba fins a cervesa a 1 euro | MAPA
Aquí, els més garrepes de Barcelona venen a divisar ofertasses com si fossin ufòlegs a Montserrat. Des de segona mà a bars amb xollos, et sentiràs com si tinguessis una targeta ‘black’ de l’emèrit.

Les mans carregades amb bosses, però en el teu compte gairebé el mateix saldo que quan vas sortir de casa. Una passejada per aquesta ruta i et sentiràs com si tinguessis una de les targetes ‘black’ de l’emèrit. És la Barcelona de les gangues, on renovar l’armari i disfrutar d’un tiberi surt tan barat com les últimes declaracions de la renda de Shakira.
La ruta comença al Raval, al carrer de Riera Baixa, també conegut com la milla del ‘vintage’, on els amants de la roba de segona mà es reuneixen buscant ofertes com si fossin ufòlegs a Montserrat. Tot i que els dies de glòria ‘vintage’ d’aquest carrer ja han passat, encara queden algunes botigues que recorden el seu període d’or. Club 80’s Vintage shop (6), Lullaby Vintage (22) i Polly Maggoo Vintage (24) mantenen viu el llegat: roba de segona mà i ‘vintage’, amb peces (i preus) impossibles de trobar a Inditex.

/
¿Més roba barata? Prova els mercats ambulants de Tot a 1 €. Com el nom indica, tot val 1 euro. Sí, podràs renovar el teu armari gastant-te el mateix que la sèrie de Hulka en efectes especials. El pròxim serà aquest diumenge, 16, a L’Ovella Negra (Zamora, 78). I apunta una altra data igual d’important: el 24 de novembre torna el Black Weekend a l’estació de França (Marquès de l’Argentera, s/n), un mercat ambulant que competeix contra els gegants de la indústria tèxtil durant el Black Friday.
Altres clàssics de la moda barata són les botigues Humana, amb més d’una desena de locals per tot Barcelona. I, a més, ara mateix estan en promoció: tot a 5€ a les seves botigues de segona mà i descomptes de fins al 60% en les ‘vintage’. O les de venda al quilo, Vintage Kilo Market (Buenaventura Muñoz, 6) i Flamingos Vintage Kilo(Ferlandina, 20; Canuda, 24; Tallers, 31), locals on no et farà por pujar a la bàscula: aquí la roba no es ven per peces, sinó per preu al quilo.
@barcelonaincreible En aquest bar de #barcelona tot val 1 euro: de cerveses a hamburgueses. Amb un bitllet de 5, s’ofeguen penes nivell infanta Cristina. Aribau, 15. Més info, en el meu instagram. #parati #barato #ganga ♬ Quevedo: Bzrp Music Sessions, Vol. 52 - Bizarrap & Quevedo
Però els grans descomptes no només són en roba, també en menjar i beguda. Per exemple, al Tot 1 Euro Bar (Aribau, 15). ‘Chupitos’, cerveses, cafès, biquinis, hamburgueses o croissants, tot per 1 euro, uns preus irrisoris que s’han fet virals aquest setembre després d’aparèixer en un article d’aquest diari. El local, per descomptat, s’ha convertit també en una estrella de TikTok: els vídeos que li dediquen es compten a desenes i alguns superen les 100.000 reproduccions. Ja tens on anar a prendre alguna cosa quan toqui estrènyer-se el cinturó.
També a 1 euro, una celebritat del Raval igual de mítica que la mateixa Mónica del Raval, les Patates de Sultán (Joaquín Costa, 56), un con de patates fregides a 1 euro que, per a molts, són de les millors de la ciutat. O la Pizzeria Da Nanni (Llibreteria, 10 i Rec, 30), un restaurant napolità (dels de veritat) amb una extensa carta de pizzes... i amb la interessantíssima opció que pots demanar-les en mida individual, que surten entre 3 i 5 euros.
I, per acabar, una experiència imprescindible per als més espirituals. Quan creues les portes, el primer que fan és demanar-te que et treguis les sabates i que et netegis peus i mans. Una vegada dins, t’ofereixen un mocador per cobrir-te el cap, siguis home o dona i, després de reverenciar al seu llibre sagrat, t’ofereixen un plat de menjar vegetarià totalment gratuït. Benvingut al Sikh Gurudwara Gurdarshan Sahib Ji (Hospital, 97), un temple de la religió sikh, que té l’obligació d’oferir menjar gratis a qualsevol que vingui, independentment de la seva religió, ètnia o gènere per demostrar que totes les persones són iguals, segons assegura el Javier, voluntari del temple.n
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Servei al límit "¿Per què no surt el meu tren?" Així controla Rodalies les incidències des del seu Centre de Gestió
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»