Tot sistema té les seves fissures
Fares Fares, en un fotograma de Águilas de El Cairo /
El director suec d’origen egipci Tarik Saleh ha realitzat tres pel·lícules sobre la realitat social d’Egipte a partir de dos gèneres, el cine negre i el thriller polític, centrant-se en la corrupció de totes les esferes del poder, tant el policial com el militar i el religiós. Utilitzant bé les premisses de dos gèneres solidificats, busseja pels racons d’un país en descomposició moral. La corrupció d’un detectiu d’homicidis a El Cairo confidencial (títol espanyol que evoca el noir nord-americà L. A. confidencial ) i la d’un militar i les jerarquies sunnites a Conspiración a El Cairo es prolonguen a Águilas de El Cairo en l’estament militar i els seus múltiples tentacles.
El protagonista (encarnat de nou per Fares Fares, personatge central dels dos films anteriors) és un popular actor obligat a interpretar el líder suprem del país en una pel·lícula destinada a convertir-lo en llegendari. A partir d’aquesta premissa es desenvolupen una sèrie de subtrames, algunes una mica descuidades, destinades totes i cada una d’elles a mostrar la realitat d’un règim autoritari i corrupte, però també ple de fissures. Saleh abandona l’atmosfera de cine negre per fer un film més de tesi, i amb això el seu estil perd una mica d’encant.
Notícies relacionades‘Águilas de El Cairo’
Tarik Saleh (Estrena: 13/3/2026)
- Les relacions institucionals Sánchez i Feijóo fa un any que no es reuneixen malgrat la crisi internacional
- Sentència El Suprem confirma que el Pazo de Meirás és patrimoni públic
- Alfonso Fernández Mañueco, candidat del PP a la Junta de Castella i Lleó: "Vox ha de decidir si és part del problema o de la solució"
- Relleu a Interior El nou DAO arriba amb l’ordre de ser "implacable" amb l’assetjament
- Unió de Pagesos protesta avui a Barcelona contra la pujada del gasoil
