L’‘alta’ xarcuteria es reivindica en el Gastronòmic Fòrum
	Jorge Sastre (centro) y Rafa Panatieri (derecha), de Sartoria Panatieri, en la gala de The Best Pizza Awards 2024. /
Un dels eixos del Gastronòmic Fòrum Barcelona és la xarcuteria creativa, una de les tendències més de moda, com ho demostra el fet que és cada vegada més present als restaurants. Alguns xefs, fins i tot, aposten per elaborar els seus propis embotits, com Jorge Sastre i Rafa Panatieri (Sartoria Panatieri i Brabo): sobrassada, cansalada viada, llom... S’han presentat en el saló en companyia de Marta Borràs i Martín Ezpeleta, els seus proveïdors (Dpagès Productors), per remarcar la importància de treballar amb una bona matèria primera. En el seu cas, porc ecològic gascó.
Per a aquests cuiners que després de set anys "experimentant" compten des de fa sis mesos amb un petit centre de producció al seu obrador, el secret és: "Temps, respecte i molta paciència". "Aprofitem el coneixement antic i intentem millorar-lo amb la tecnologia d’avui. Després condimentem i adobem com creiem que és millor per donar-li la nostra identitat", diuen sobre aquestes tècniques mil·lenàries.
Notícies relacionadesLlargues maduracions
Sastre i Panatieri no són els únics experts en la matèria que han desfilat per un saló que ha celebrat el Primer Concurs Nacional de Cuina amb IGP Sobrassada de Mallorca de Porc Negre. També ho han fet Xesc Reina, que tots consideren el rei de la sobrassada gràcies a peces, per exemple, que han sigut sotmeses a llargues maduracions; Oriol Rovira, que té una granja familiar de la qual no només es proveeix el seu restaurant Els Casals (una estrella Michelin a Sagàs), sinó nombrosos establiments més de Catalunya; Rafa Peña (Gresca i Gresca Bar), a qui li encanta cuinar xarcuteria i ha començat a elaborar embotits, i l’argentí César Wilson Sagario, el millor xarcuter de l’Argentina, que ha presentat preparacions tradicionals al seu país com les spianattas, els culatellos i els guanciales.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 - Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
 
- Estadística de població Catalunya supera els 3.000 centenaris, el 83% dels quals són dones
 - Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
 - EL 7 DE NOVEMBRE Entrades per a l’entrenament del Barça al Camp Nou: de 5 a 10 euros i 2,5 en despeses de gestió
 - Mercat laboral Catalunya suma 19.000 ocupats en el seu millor octubre des del 2021
 - A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
 
			