Música

Clipper’s torna a guanyar el concurs del festival de Pedralbes

La promotora continuarà tres anys més amb Les Nits de Barcelona després d’aconseguir en el concurs la puntuació més alta en l’apartat artístic i l’econòmic.

Clipper’s torna a guanyar el concurs del festival de Pedralbes
2
Es llegeix en minuts
Ignasi Fortuny
Ignasi Fortuny

Periodista. Principalment, escric sobre música.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El festival de música que se celebra a l’estiu als jardins del Palau de Pedralbes continuarà sent Les Nits de Barcelona. Clipper’s Live SL, empresa dirigida per Juli Guiu, ha tornat a guanyar el concurs públic de la Generalitat i organitzarà les tres pròximes edicions de la mostra al noble enclavament barceloní. L’adjudicació oficial es farà en qüestió de dies després de la revisió final de tota la documentació requerida per part del Departament d’Economia, responsable de la convocatòria. La promotora, que ja va guanyar el 2023 la licitació en el primer concurs celebrat, va obtenir la puntuació més alta en la part artística (39,28 sobre un màxim de 50) i també en l’econòmica, atès que va presentar l’oferta més elevada per ocupar i celebrar un certamen musical als jardins de Pedralbes durant 45 dies (del 15 de juny al 29 de juliol) el 2026, el 2027 i el 2028. L’empresa, fundada el 1952, va elevar substancialment l’import mínim que demanava la Generalitat, propietària de l’espai, pel trienni (838.750 euros més impostos) i pagarà 1.300.000 euros. En la convocatòria anterior l’oferta més elevada va ser també la de la promotora de Guiu, un milió d’euros, empatada amb Doctor Music, que aquest cop no s’hi va presentar.

D’aquesta manera, Clipper’s, que va refusar fer valoracions fins que no s’acabin tots els tràmits i l’adjudicació sigui oficial, es va imposar a unes altres tres empreses amb molt de múscul al sector: Barcelona Events Musicals, organitzadora del festival Cruïlla, The Project, responsable, amb Tito Ramoneda al comandament, del Festival de Jazz de Barcelona i del de Porta Ferrada (plaça ara també en disputa concursal) i recentment integrada a la multinacional Warner, i Proactiv Entertainment, empresa amb participació majoritària de Sony Music que dirigeix Nicolás Renna.

Notícies relacionades

Puntuacions

En l’apartat econòmic, totes van igualar o van superar el milió d’euros d’oferta, però cap va arribar a l’import de Clipper’s. Proactiv hi va quedar a prop amb 1.200.000 euros; The Project va fer la tercera més elevada, amb 1.085.000 euros, i la de Barcelona Events Musicals es va quedar en un milió. Aquests últims, empresa dirigida per Jordi Herreruela, va aconseguir la segona millor puntuació quant a programació (36,04), seguits de The Project (34,85) i Proactiv (32,90). Així, Les Nits de Barcelona, marca comercial del festival inaugurat fa tres anys, tindrà continuïtat després que Clipper’s agafés el relleu el 2023 de la creadora de la mostra original (Jardins de Pedralbes), Concert Studio, responsable ara de l’Alma al Poble Espanyol.