Crocs posa a prova la seva marca de sabates Hey Dude a Barcelona

La firma de sabates obre al carrer de la Canuda la primera botiga pròpia de la marca de calçat còmode que va adquirir el 2022, com a punta de llança del seu projecte per rejovenir el seu públic.

Crocs posa a prova la seva marca de sabates Hey Dude a Barcelona
3
Es llegeix en minuts
Pau Lizana Manuel
Pau Lizana Manuel

Periodista

ver +

Hey Dude aterra a Barcelona aquest dijous amb la seva primera botiga física a Espanya. Des del número 24 del carrer de la Canuda, en ple barri Gòtic, la marca de calçat, reconeguda per la comoditat de les seves sabates, no només pretén oferir els seus productes als barcelonins, sinó comptar també amb un laboratori de proves que defineixi els passos següents que cal seguir per a la companyia a escala global. "Barcelona serà la punta de llança perquè aquest projecte pugui funcionar a escala internacional", resumeix Sebastià Vadell, gerent de la marca a Espanya i Portugal.

Així, la botiga de la capital catalana serà un punt clau per rellançar la firma tres anys després que fos adquirida per l’arxiconeguda firma de sabates Crocs, que va desemborsar per a la compra 2.500 milions de dòlars (poc més de 2.130 milions d’euros). Molts van veure en aquest moviment de la companyia un intent per avançar un dels seus principals competidors als Estats Units, la marca de calçat lleuger Skechers, que ja fa anys que també té una botiga al Gòtic, al carrer de la Portaferrissa.

Rejovenir la marca

Si Hey Dude es vol posar a caminar des de Barcelona és per diversos motius. Un és la voluntat de rejovenir una marca que fins ara ha triomfat entre homes (un 70% dels clients) i dones (un 30%) de mitjana edat. "Mira la gent que passa per davant de la botiga, són tots joves", apunta Frankie Taylor, vicepresident global de distribució de Hey Dude. De fet, la localització de la seva botiga al carrer de la Canuda, on han invertit uns 90.000 euros, "no és casual", assenyala Vadell. I és que en aquesta via del Gòtic es concentren diverses botigues de referència de streetwear jove com Nude Project, Carhartt i fins i tot la joieria TwoJeys. "Ara, a més de còmodes, som cool, i en això és en el que volem aprofundir", sentencia Vadell.

Una altra raó per instal·lar-se a la capital catalana és el fet que, segons Taylor, "el cor de Hey Dude és mediterrani". De fet, la marca la va fundar a mitjans de la dècada dels 2000 el sabater italià Alessandro Rosano, el pare del qual ja dissenyava calçat còmode per a metges. Des d’aleshores les sabates es van vendre en països com Itàlia i Espanya abans de fer el salt als Estats Units cap al 2018. Allí van passar de vendre un milió de parells a vendre’n 15 milions en qüestió de pocs anys, cosa que va cridar l’atenció de Crocs, que no va dubtar a rascar-se la butxaca per comprar-la. És precisament aquesta nova marca mare la que pretén donar un nou impuls a Hey Dude des de Barcelona.

Crocs espera emportar-se de l’experiència a Barcelona informació que sigui valuosa per a la seva marca a escala global. "Aquí es defineix la moda", argumenta Taylor, que també afegeix que "és una delícia caminar per aquests carrers, perquè es vesteix molt bé". És per això que els responsables de la marca a escala internacional "venen cada dos per tres a Espanya per veure què passa, perquè per a ells és inspiració total", indica Vadell.

Notícies relacionades

També els números que aconseguia fins ara la marca a la península Ibèrica donen peu a l’optimisme. A través d’alguns retailers com El Corte Inglés o Casas, Hey Dude facturava anualment prop de 19 milions d’euros.

La firma arriba a Barcelona amb la intenció de millorar números i deixar empremta al Gòtic. El local obrirà les portes avui amb una inauguració amb magnificència a les 19.00 hores.