Nova edició de The District

Mya Kim, que serveix plats típics del seu país en dos nous establiments homònims, es va enamorar de la capital catalana, on va decidir exercir de cuinera.

Nova edició de The District
3
Es llegeix en minuts
Ferran Imedio
Ferran Imedio

Periodista. Redactor del canal Cata Mayor

ver +

Curiós fenomen el del K-pop al nostre país: s’ha posat tan de moda que grups com Blackpink són capaços d’omplir sense esforç estadis com l’Olímpic. Curiós fenomen perquè, abans de la seva irrupció, en les playlists dels fans patris quasi no existia cultura de la música asiàtica. Així que, seguint aquesta lògica-sense-lògica, es pot esperar que la seva gastronomia tingui un boom tan fantàstic perquè la seva riquesa, sabor i varietat donen perquè soni la música (coreana, per descomptat) mentre degustes una truita de kimchi o un pollastre fregit. Això és el que passa a Gyojasang Korean Kitchen & Bar, amb locals als carrers de Mallorca i d’Aragó oberts la primavera d’aquest 2025.

El local del carrer d’Aragó, 238, proposa plats típics de Corea del Sud, i el de Mallorca, 182, li afegeix la barbacoa. En aquest últim, la cuinera que els ha posat en marxa, Mya Kim –nascuda a Busan– explica que era professora al seu país i, a partir d’un viatge a Barcelona el 2019 per aprendre castellà, es va enamorar de la ciutat fins al punt de deixar-ho tot per instal·lar-se a la capital catalana. "Vaig estar-hi un any i em va agradar molt, malgrat que em va tocar viure la pandèmia", recorda.

Com que era bona cuinera, es va buscar la vida als fogons del restaurant coreà La Picnic. Cinc anys va passar allà abans d’oferir-se al grup de restauració Umaimon Group (Ah-Un, Umaimon), perquè sabia que obririen un parell de restaurants consagrats a la gastronomia del seu país.

La van fitxar i el resultat és Gyojasang Korean Kitchen & Bar, amb dos establiments homònims que porten la seva firma. "Servim cuina coreana autèntica, original, tradicional –diu Kim–, com la que podries tastar a Seül o a Busan. Barbacoa, arrossos i plats per compartir que fem una mica menys picants per adaptar-los al paladar barceloní".

La cuina és clàssica, però l’espai, amb aspecte de taverna, és modern. Neons, televisions, K-pop sonant en el fil musical... I una graella integrada en cada taula on el client es fa la carn al seu gust (¡els talls de wagyu són sensacionals!). Altres must del restaurant són el pollastre fregit, addictiu, la truita de kimchi amb formatge i el gimbap, una mena de sushi rolls de vedella marinada amb arròs morat, pastanaga, cogombre, rave adobat, truita dolça i pastís de peix embolicat en alga nori.

Per beure, somaek, barreja d’un xupito de licor d’arròs (soju) i cervesa (maek), molt popular a Corea del Sud. Hi ha molts i sorprenents sabors de soju: de poma i mango, de iogurt, de nabiu, de cítrics...

Diccionari de plats

Kim descriu en aquest improvisat diccionari alguns dels plats més icònics de la gastronomia coreana que ofereixen a Gyojasang.

Bibimbap: Arròs bullit que es barreja en una olla amb verdures com pastanaga, carbassó, espinacs, brots de soja, nap i, de vegades, kimchi. A l’escalfar-lo, l’arròs queda més cruixent. Es prepara tot amb bulgogi, una salsa a base de soja, sucre, all, gingebre...

KFC: Sigles de Korean Fried Chicken. És a dir, pollastre fregit. La carn es marina amb all, sal i pebre durant un dia a la nevera. Al treure-la del frigorífic se li posa pols de mantega, es fan boles i s’arrebossen amb farina de blat de moro abans de fregir-les. A l’emplatar se’ls posa sèsam per sobre i una salsa que varia: pot ser dolça i picant, d’all amb soja i julivert, de mel i cítrics...

Notícies relacionades

Kimchi Jeon. És un panqueque o truita que es fa amb ou, farina coreana i kimchi en una planxa. De vegades integra formatge. A Gyojasang se serveix amb una salsa de soja lleugerament picant.

La fira The District obrirà les portes demà al recinte de Gran Via per consolidar-se com a epicentre immobiliari del sud d’Europa. Durant tres dies, l’esdeveniment preveu reunir 14.000 directius i 450 experts internacionals, que avançaran macrotendències, identificaran noves oportunitats de negoci i abordaran la problemàtica de la vivenda.