‘Pel davant i pel darrera’, al Borràs 40 anys després
L’hilarant vodevil sobre el món de l’espectacle compta amb una nova producció posada al dia, aquesta vegada sense pausa.

Pel davant i pel darrera és una comèdia del 1982 de Michael Frayn que ja han vist diverses generacions a Catalunya en les diferents produccions muntades des del 1985 a Barcelona. A partir de dijous se suma una sisena versió al Teatre Borràs d’aquesta comèdia vodevilesca protagonitzada per una companyia de teatre on es barreja allò personal amb allò professional, provocant situacions hilarants.
Actors que obliden el text, portes que no tanquen i relacions sentimentals complicades entre els membres de l’equip converteixen el que havia de ser una funció normal en una autèntica bogeria en aquest text que treu suc a arquetips i clixés sobre el món de l’espectacle. L’engranatge de l’escenografia giratòria permet veure el món del teatre per dins i per fora.
En aquesta ocasió, protagonitzen Pel davant i pel darrera Jordi Banacolocha, Agnès Busquets, Jordi Díaz, Àlex Ferré, Meritxell Huertas, Mònica Macfer, Rocío Madrid, Octavi Pujades i Jordi Vidal. Alguns ja havien aparegut en produccions anteriors. Paco Mir, que es va encarregar d’alleugerir i actualitzar el text sense que gairebé no es notés l’última vegada que es va muntar la peça l’any 2018 sota la direcció d’Alexander Herold, ha tornat a formar tàndem amb ell. "Aquest serà el sisè muntatge que es fa de l’obra a Barcelona, una cosa que no ha passat a cap altre lloc", recorda sorprès Herold, director anglès que està establert a València. "Aquesta vegada la producció es farà sense pausa", afegeix Mir. La influència de les xarxes socials és una cosa que té en compte la nova adaptació. Des que va deixar el Tricicle, continua treballant entre bambolines. Acaba d’estrenar Els bons al Poliorama, on també dirigirà Glorious! i La venganza de Don Mendo.
Notícies relacionadesPel davant i pel darrera ja és un clàssic, un homenatge al món del teatre en què la majoria són actors interpretant el rol d’uns actors que intenten tirar endavant un muntatge. Tot l’equip, tècnics inclosos, són claus perquè funcioni l’engranatge d’aquesta comèdia on adaptar-se al ritme de la funció i no partir-se de riure és un repte per a tot l’equip.
Jordi Díaz repeteix com a director d’aquesta boja troupe. "Tot i que recordes el rol, he hagut d’estudiar de nou l’obra perquè s’han canviat coses", va comentar. Agnès Busquets, en una versió anterior, va encarnar l’actriu rossa, sexi i amb pocs llums que en aquesta versió és morena, andalusa i "despistada", segons Rocío Madrid, encantada de participar en el projecte. Aquesta vegada Busquets encarna la senyora de la casa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Investigació judicial Hisenda detecta frau en dues adjudicacions a Barrabés
- ACTUALITAT BLAUGRANA La UEFA anuncia al Camp Nou el Barça-Olympiakos de Champions del 21 d'octubre
- Tribunals BCN cessa per ordre judicial un alt càrrec de l’Institut de Cultura
- Netanyahu accepta el pla de Trump per "posar fi a la guerra de Gaza"
- Sector bancari El BBVA revifa l’opa amb l’anunci d’un dividend rècord
- La IA demostra que limitar la velocitat a 120 km/h redueix un 35% els accidents mortals
- Informe El 30% dels assalariats de Barcelona són estrangers que destinen un 42% d’ingressos a la vivenda
- TEMPORAL La UME es desplega a Eivissa després d'un diluvi històric de 200 litres per metre quadrat en dues hores
- Els comptes del 2026 El Govern assegura no estar preocupat pels pressupostos malgrat el rebuig d’ERC i els Comuns a negociar
- Consum turístic L’estiu confirma la tendència: els ‘brunch’ augmenten un 27% i els tardeigs, gairebé el 40%