Club d’estil

El ‘boom’ cosmètic coreà

Veronika Strotmann i Sander Joonyoung són els fundadors de la firma de ‘k-beauty’ Yepoda. La van llançar a Berlín el 2020 i s’ha convertit en fenomen per adaptar al públic europeu els famosos 10 passos de la doble neteja.

La marca va arribar als 65 milions d’euros en ingressos el 2024 i suma més d’un milió de fidels a Europa

El ‘boom’ cosmètic coreà
3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Yepoda significa bonica en coreà. També és el nom d’una de les marques de cosmètica que amb més força ha irromput en els últims anys en el sector, que ha apassionat per la seva estètica, innovació i els resultats en la generació Z i els mil·lennistes. El k-beauty com el k-pop i el k-drama estan de moda.

La firma va ser fundada a Berlín el 2020 pel matrimoni format per l’alemanya Veronika Strotmann i l’holandès d’ascendència coreana Sander Joonyoung van Bladel amb l’objectiu d’adaptar al públic europeu els famosos 10 passos de la cura facial del país asiàtic, simplificant-los, però sense restar-los ni un bri d’efectivitat ni la tradicional filosofia asiàtica del prevenir abans que curar.

La marca ha triat Barcelona per obrir la seva primera pop up a Espanya. "Vam començar a vendre Yepoda a Alemanya el 2020, seguit d’Espanya i Itàlia. A Espanya, hi som presents des de l’abril del 2021, i ha sigut sorprenent veure la rapidesa amb la qual la comunitat ha crescut i adoptat la k-beauty", diu Joonyoung, orgullós del feeling espanyol. "Ha sigut un creixement constant i molt encoratjador, i la marca s’ha convertit en una referència per a molts amants de la cura de la pell", remarca.

Enamorament amb Barcelona

L’elecció de Barcelona per presentar-se en societat amb la seva primera botiga física efímera a Espanya no es va escollir a l’atzar, ja que, com relata Strotmann, va ser "una elecció natural per a la gira de la K-Beauty Academy a causa de la comunitat increïblement forta i compromesa que tenim en aquesta ciutat, a més del seu vibrant ambient estiuenc. La gira va començar al juny al Covent Garden de Londres i ha recorregut diferents països, amb parades en ciutats com Hamburg, Düsseldorf, Berlín i Niça, amb Barcelona com a última parada".

El canal de venda principal és la seva pàgina web, però des del 2023 Yepoda experimenta amb botigues temporals amb excel·lents resultats, com la primera botiga insígnia a Milà, que va obrir al juny. Una altra fita important va ser el llançament a escala europea a Sephora el març d’aquest any, amb un total de 114 franquícies a tot Europa, incloent-ne 13 a Espanya, quatre a Barcelona. A més, està disponible a Amazon en mercats seleccionats. "Això ens ajuda a arribar a clients que podrien estar descobrint Yepoda per primera vegada", assegura Strotmann.

Notícies relacionades

El mercat coreà de la bellesa ha prosperat als prestatges de les botigues occidentals en els últims anys i, sobretot, després de la pandèmia i l’auge de les cures de la pell. En el cas de Yepoda, la marca s’articula entorn de cinc pilars fonamentals: k-beauty, bellesa neta, sostenibilitat, eficàcia i diversió. "Aquesta filosofia guia tot el que fem, des de com desenvolupem i formulem els nostres productes a Corea fins a com ens comuniquem i connectem amb la gent a Europa. Ens centrem en l’eficàcia, a més de prioritzar fórmules veganes i cruelty-free, envasos emplenables i rutines fàcils de seguir i agradables", detalla Strotmann.

Una de les característiques fonamentals de Yepoda, que el 2024 va arribar als 65 milions d’euros en ingressos a escala mundial i suma més d’un milió de fidels a tot Europa, és que han creat una rutina facial fàcil de seguir, però que alhora ofereix resultats reals. "Les rutines de k-beauty poden ser bastant elaborades i, de vegades, aclaparadores. Per això, la dividim en sis senzills passos, just el que la teva pell realment necessita. A més, cada producte està etiquetat pas a pas per guiar-te en la seva aplicació, així que fins i tot si ets nova en k-beauty et resultarà intuïtiu", explica la fundadora. n