Deulonder, el luxe també es cou a la cuina

Gunni&Trentino, participada en un 40% pel fons Suma Capital, adquireix l’estudi barceloní i avança així en la seva estratègia per consolidar-se com a líder en el sector de l’interiorisme de qualitat a Espanya.

Deulonder, el luxe també es cou a la cuina
3
Es llegeix en minuts
María Jesús Ibáñez
María Jesús Ibáñez

Periodista

ver +

Quan el 1980 les emprenedores Lluïsa Deulonder i Chone de la Sotilla van posar en marxa Deulonder Arquitectura Domèstica, les cuines eren llocs encara reservats (gairebé en exclusiva) a les dones, les llavors encarregades de portar les regnes de la casa. En aquests 45 anys les coses han canviat molt i la cuina s’ha convertit en un espai comunitari, pel qual passa tota la família i en què, a més de cuinar, es conversa i es comparteix. És un punt de socialització dins de la llar, tant o més important, segons alguns arquitectes, com fins fa poc ho eren el menjador o la sala d’estar. Aquesta evolució va en la línia del que les dues decoradores i gerents de l’estudi barceloní havien concebut des d’un principi, que "la cuina és el veritable cor de cada llar".

Després d’aquests anys d’etapa i amb l’experiència que dona haver creat centenars d’"espais vius i dinàmics, capaços d’adaptar-se als canvis del dia a dia, des d’un disseny formal, serè, elegant, sobri, càlid i allunyat de l’estrident", la companyia, que té la seva seu social al carrer de Muntaner i l’any passat va facturar tres milions d’euros, s’ha integrat aquest setembre en l’empresa especialitzada en interiorisme de luxe Gunni&Trentino. Es tracta "d’una decisió estratègica que consolida el lideratge de Gunni&Trentino com el grup més gran en el sector de l’interiorisme de luxe a Espanya", segons explica el seu director general, José Manuel Moreno.

L’operació s’emmarca en l’estratègia traçada fa tres anys quan el fons d’inversió Suma Capital es va fer amb el 40% de Gunni&Trentinom per tal d’impulsar l’empresa en un mercat, el del luxe, on hi ha molt bones perspectives de futur. El pla de negoci acordat llavors preveia situar l’empresa per sobre dels 100 milions de facturació per al 2026. L’any passat, va arribar ja als 71 milions, "combinant creixement orgànic amb possibles adquisicions d’operadors establerts", com el cas de Deulonder o el de la mallorquina Terraza Balear, que s’hi va incorporar el 2023.

Amb aquesta operació, a més, Gunni&Trentino reforça també la seva posició en el segment de les cuines d’alta gamma i fetes a mida. "La incorporació de Deulonder és un pas més que ens ajuda a potenciar la personalització minuciosa de cada espai, ja que tots dos compartim la passió pel disseny, l’artesania i la fabricació pròpia amb materials d’alta qualitat", afegeix Moreno.

Per a Deulonder i De la Sotilla, la venda compleix una condició clau: la de preservar la filosofia i el llegat que han construït durant més de quatre dècades. L’operació amb Gunni&Trentino donarà "continuïtat a la seva visió creativa, ara amb el suport i la projecció d’una gran companyia", afirmen les dues directives. "Seran els nostres millors aliats a l’hora de garantir que els nostres projectes continuïn portant-se a terme com sempre hem cregut que s’han de fer, acompanyant el client en la recerca d’un espai propi i adaptat a les seves necessitats, oferint el servei personalitzat excel·lent que sempre ens ha caracteritzat", afegeixen.

El mateix equip

La intenció és que l’equip complet de Deulonder s’integri a Gunni&Trentino, "a un projecte continuista que garanteix la preservació de l’estil i l’enfocament multidisciplinari que ha caracteritzat a la firma catalana", defensa Moreno. Aquest pas té per objectiu enfortir la presència a Catalunya de la firma madrilenya, fundada fa ja 55 anys i amb una plantilla de més de 300 professionals. Interessa "molt especialment", segons remarca l’empresa, Barcelona, on el 2023 va obrir la seva flagship store situada a prop de les avingudes Diagonal i de Sarrià, "que reuneix totes les categories de producte. Gunni&Trentino treballa amb més de 700 marques del sector de l’interiorisme de luxe.

Notícies relacionades

Per a Deulonder aquesta annexió obre la porta a l’expansió de la marca, tant per la presència que tindrà en els showrooms que Gunni&Trentino té per tot Espanya com pel salt internacional que li permet donar, al comptar l’empresa matriu amb dues oficines internacionals, a Doha (Qatar) i Bogotà (Colòmbia).

Amb això, consolida a més el seu lideratge en el sector de l’interiorisme de luxe "a través d’una oferta integral, l’enfortiment de la seva marca pròpia amb fabricació a mida i una expansió internacional en ple desenvolupament", destaca la companyia. Amb això, Gunni&Trentino reforça el seu catàleg de productes, que van des de les cuines, els vestidors o els banys fins al mobiliari, les superfícies, la fusteria, l’art i l’estilisme.