El 44% dels fans de l’anime volen més protagonistes dones

Un estudi apunta que els seguidors reclamen més personatges adults i també més visibilitat per als papers de persones LGBTQ.

Momo Ayase, de la serie de anime Dan dan dan

Momo Ayase, de la serie de anime Dan dan dan / Crunchyroll

1
Es llegeix en minuts
Carol Álvarez
Carol Álvarez

Subdirectora d'El Periódico

Especialista en Cultura, societat, Barcelona

ver +

El 44% dels fans de l’anime volen veure més contingut que reculli més rols protagonistes de dones amb un lideratge fort, segons recull una recent enquesta portada a terme per National Research Group (NRG) i realitzada per a la plataforma de streaming especialitzada en aquest fenomen cultural, Crunchyroll.

L’estudi, que també apunta que els seguidors reclamen més protagonistes adults (38%), i més visibilitat per als personatges LGBTQ (16%), assenyala una tendència a l’alça en aquestes demandes entre els fans més joves i femenins i s’endinsa en l’ampliació de les audiències, que ja inclouen tres generacions simultànies, des de consumidors de la generació X fins a joves de la generació Z, i també millennials.

El panorama actual de sèries d’anime ha consagrat en els últims temps sèries amb protagonistes femenines com Frieren, les aventures d’una elfa que viatja amb una aprenent de màgia, Los diarios de la boticaria (els misteris que va investigant la jove Maomao, retinguda als palaus del Japó Imperial) i Dan Dan Dan, sobre un grup d’estudiants liderat per Momo Ayase, que s’enfronta a fenòmens estranys.

29.000 enquestats

Notícies relacionades

Les dades s’han obtingut a partir de l’estudi de mercat més gran d’aquestes característiques, que ha enquestat 29.000 consumidors d’entreteniment general en edat de 13 a 54 anys, inclosos 3.500 fans d’anime, entesos com les persones que veuen aquest gènere almenys una vegada al mes. L’enquesta ha sigut realitzada als EUA, al Regne Unit, l’Índia, Alemanya, França, el Brasil i Mèxic.

L’estudi compara l’afició per gèneres amb senyals culturals marcats, com el cine indi de Bollywood, el K-drama coreà i l’anime, i ha identificat diferències entre les aficions segons l’edat dels enquestats. Així, el gènere preferit de la generació Z és l’anime en un 54%, davant un 43% d’interès pel K-drama i un 32% de les produccions de Bollywood. La tendència és creixent: l’anime és un gènere que agrada al 24% de consultats de la generació X i al 42% dels millennials. l’estudi també desgrana el pes que ha anat guanyant el fandom de l’anime entre els diferents gustos culturals d’artistes i esportistes de cada generació.