Pla Estratègic 2025-2030

Barcelona recupera el seu projecte per a l’impuls de la moda

El pressupost anual voreja els 1,3 milions, si bé hi haurà una partida més per ajudar econòmicament i programàticament la 080 Barcelona Fashion.

L’Ajuntament vol actualitzar la 080 d’acord amb la Generalitat i el sector

Mireia Escobar, directora del Disseny Hub, junto al regidor de Cultura i Indústries Creatives, Xavier Marcé, este viernes en el Palau de la Virreina.

Mireia Escobar, directora del Disseny Hub, junto al regidor de Cultura i Indústries Creatives, Xavier Marcé, este viernes en el Palau de la Virreina. / MACARENA PÉREZ

3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Després de vuit anys, la moda torna a entrar en el pla estratègic de l’Ajuntament de Barcelona. "La connexió d’espais, pressupostos i programes es posarà en marxa a partir del 2026, si bé ja estem treballant en aquest pla estratègic, pensat fins al 2030", va explicar en roda de premsa Xavier Marcé, el regidor de Cultura i Indústries Creatives. Entre les grans novetats d’aquest pla, "es localitzarà a Palo Alto, el lloc perfecte per a això, l’incubadora i acceleradora d’empreses del sector del disseny i la moda que fins ara ha sigut el programa d’emprenedoria Barcelona Fashion Forward, pel qual han passat 60 creadors i marques en sis edicions, i que majoritàriament segueixen endavant i en actiu", va avançar en la roda de premsa Mireia Escobar, la directora de Disseny Hub.

El nou Pla de Moda té per objectiu acompanyar el creixement d’un sector estratègic en les indústries creatives de la ciutat. Es tracta d’un full de ruta global que des del 2017 l’Ajuntament no tenia i que, a partir d’ara i amb la mirada posada en els pròxims cinc anys, vol posar en relleu el sector i vincular-lo amb altres grans esdeveniments culturals programats a la ciutat, com per exemple el Festival Grec, el Sónar o el Cruïlla, o també les passarel·les més importants, com la Barcelona Bridal Fashion Week, i per descomptat, la 080 Barcelona Fashion, amb la qual es té intenció de col·laborar quant al programa i, com es va anunciar durant l’última edició d’aquesta passarel·la, quant al pressupost. Marcé va remarcar que "s’està treballant actualment per establir el pressupost que s’aportarà de part de l’Ajuntament". En tot cas, aquesta partida s’afegirà als gairebé 1,3 milions anuals que tindrà el nou pla de moda de la ciutat de Barcelona.

Marcé va avançar que encara no s’ha localitzat el nou espai com a alternativa al recinte modernista de Sant Pau per celebrar la pròxima 080 Barcelona Fashion. "Tenim molts llocs localitzats, però molts estan actualment en obres, com el palauet Albéniz, per posar-ne un exemple. Ben aviat es farà l’anunci, en una comunicació conjunta amb la Generalitat", va aclarir.

Potenciar la marca Barcelona

"Durant la Setmana de la Moda de Barcelona, des de l’Ajuntament es donarà suport a aquesta gran cita amb la celebració de congressos, exposicions i altres activitats", va dir Escobar. Per vehicular aquesta participació, es proposa una governança compartida amb la Generalitat i el sector per actualitzar el format de la passarel·la 080 Barcelona Fashion i donar protagonisme al talent emergent, les escoles de disseny i la innovació.

La idea del pla és posicionar la ciutat de Barcelona com a referent de la moda i del disseny d’autor. El pla, que vol acompanyar el creixement d’un àmbit estratègic en les indústries creatives de la ciutat, planteja un abordatge integral de totes les etapes, àrees i actors que en formen part. Formació, digitalització i internacionalització són alguns dels conceptes claus recollits en la mesura, que parla també de la sostenibilitat com a valor capital i transversal.

Les línies d’actuació incloses en el pla preveuen, entre d’altres coses, la reflexió estratègica integrada en l’agenda de ciutat per tornar a recuperar el protagonisme de la moda en l’ecosistema cultural i creatiu, impulsant la difusió i la promoció de la moda a través del programa d’activitats i exposicions del programa de Disseny Hub Barcelona.

També es planteja fomentar la interacció de la moda amb altres disciplines de les indústries creatives com la gastronomia, l’art, festivals de ciutat...

Notícies relacionades

A Palo Alto se situarà la Fashion Factory, i així es dotarà d’un nou espai el projecte d’emprenedoria Barcelona Fashion Foward d’acceleració d’empreses, per impulsar marques, dissenyadors i empreses del sector; s’ampliaran els serveis que s’ofereixen, i es treballarà per aconseguir la seva visibilització.

En aquest mateix enclavament es va obrir just ahir el nou hub audiovisual de Barcelona, anomenat Barcelona XRLAB, un equipament dedicat al coworking, la realitat virtual i les tecnologies immersives. Dedicat a l’experimentació i formació, hi treballaran 190 persones.