Els personatges, al mig
El cine de Belén Funes (La filla d’un lladre) té una qualitat valuosíssima en si mateixa i en relació amb els temps: els personatges sempre són el més important. Escrits amb precisió i abraçats amb afecte, estan per sobre del tema, del que s’explica o es denuncia (el cine de Funes és un cine compromès). O, més ben dit, el tema els travessa i només té sentit a través d’ells. Sembla evident, però en temps d’un cine en què els relats i els personatges estan al servei d’un tema que ho arrasa tot, anunciat gairebé a tall d’eslògan, concebre les històries des de la humanitat és una mica exòtic.
Els Tortuga parla de moltes coses: immigració, desnonaments, precarietat i dol. I en altres mans hauria sigut un batibull. Però no ho és perquè tot s’explica des dels personatges i l’ésser humà brega amb infinitat de coses alhora. Amb una càmera lleugera i invisible, que els acompanya i atén els seus gestos, els detalls que els defineixn, les petites revelacions que els assalten en el dia a dia (un final ben bonic), Funes acompanya una mare i la seva filla (Antonia Zegers i Elvira Lara), i també altres dones (és una història de dones), en una cosa tan comuna com tirar endavant. Ho fa amb veritat, mesurant les emocions i permetent-los equivocar-se.
Notícies relacionades‘Els Tortuga’
Belén Funes (Estrena: 23/5/2025)
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
