Jonathan Anderson deixa la direcció creativa de Loewe
El diseñador Jonathan Anderson. /
Continuen els terratrèmols i les seves rèpliques al món de la moda. Les principals cases estan movent fitxa: uns directors creatius surten i d’altres són fitxats. Si a finals de la setmana passada la veterana Donatella Versace va deixar la casa de la Medusa en la qual estava des de fa gairebé 28 anys i Demna Gavasalia feia el mateix amb Balenciaga per anar-se’n a Gucci, ahir la firma d’origen espanyol Loewe va anunciar que el seu director creatiu, Jonathan Anderson, també se’n va.
El dissenyador nord-irlandès Jonathan W. Anderson deixa el seu lloc com a director creatiu de la firma espanyola Loewe, que ocupava des del 2013, va anunciar ahir el gegant francès del luxe LVMH, propietari de la marca. Ho fa una setmana després de presentar (sense desfilada) la col·lecció Tardor/Hivern 2025-2026 a París. Els looks d’una col·lecció que mirava al catàleg de Loewe es van presentar a l’Hôtel de Maisons.
Visió moderna del luxe
Aquests 11 anys, "Loewe ha tingut un creixement excepcional i s’ha imposat com una pionera en la proposta d’una visió moderna del luxe i la cultura, alhora que segueix fidel en el seu compromís històric cap a l’artesanat", va destacar LVMH en un comunicat.
"Tot i que el meu capítol a Loewe arriba a la seva fi, la història de la marca continuarà escrivint-se molts anys. La seguiré amb orgull de veure créixer i prosperar aquesta extraordinària marca espanyola que un dia vaig considerar casa meva", va escriure el dissenyador, de 40 anys. "Mirant cap enrere, m’he adonat que una marca no es construeix en el primer xou, ni en un primer any d’espectacles, sinó lentament, temporada rere temporada, any rere any", va afegir.
El comunicat no indica quin pot ser el futur d’Anderson, que es va consagrar a Loewe, a la qual va arribar amb 29 anys per modernitzar i universalitzar la marca sota l’impuls de LVMH, amo de la firma des de 1996.
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
