Barcelona, protagonista
Henkel obre un nou ‘hub’ logístic a BCN
La multinacional, fabricant de Loctite i Wipp Express, concentra a la ciutat una plantilla de 100 persones per a la planificació europea dels seus productes de supermercat.

La multinacional alemanya Henkel, fabricant de marques com Loctite, Wipp Express i Schwarzkopf, torna a apostar per Barcelona. La companyia va anunciar ahir que inaugura un nou centre a la capital catalana la missió del qual serà centralitzar la planificació i les decisions operatives dels productes de les seves populars marques que es venen als supermercats. El nom tècnic del hub és Supply Chain Planning Hub per al negoci de Consumer Brands (HCB), cosa que, traduït, significa que la companyia concentrarà a Barcelona un equip de 100 persones dedicades a millorar la logística entorn de marques com Dixan, Estrella, Conejo, Fa, Micolor, Neutrex, Wipp Express, Schwarzkopf, LaToja, Bloom i Cucal. Fins ara, aquestes tasques es duien a terme a cada una de les oficines que té Henkel a Europa (compta amb una plantilla global de 48.000 persones) i l’objectiu és disposar d’un lloc que serveixi de referència al continent per a aquesta activitat.
"Aquest hub és el resultat d’una estratègia integral de Henkel que busca reforçar la capacitat de resposta logística i millorar l’eficiència de la cadena de subministrament", va explicar ahir la multinacional. Amb aquest centre, el grup germànic busca agilitzar la presa de decisions al millorar la comunicació i col·laboració entre les persones implicades, ampliar l’abast d’aquest negoci a l’establir a la seva logística una espècie de seu europea, millorar la productivitat a l’estandarditzar processos i impulsar el desenvolupament professional dels treballadors. L’espai es posa en marxa amb 40 treballadors, tot i que l’objectiu és arribar al centenar abans que acabi l’any.
"Amb la inauguració d’aquest hub Henkel reforça el seu compromís amb Henkel Ibérica i, en particular, amb Barcelona, al consolidar-la com un centre estratègic per a la companyia", recalca el grup. A la ciutat, en un edifici situat al 22@ la multinacional té, a més, les oficines centrals per a la península Ibèrica, un hub de compres per a materials indirectes i serveis, i un altre hub europeu semblant a l’anunciat ahir però per al negoci d’Adhesives Technologies o adhesius d’ús industrial. En aquesta última àrea, les marques més coneguts del grup són Loctite, Pritt o Pattex.
"Gràcies a aquest nou hub Henkel Ibérica comptarà amb més de 200 professionals dedicats a la planificació regional, i que conformaran un equip molt divers i internacional compromès amb la innovació i l’excel·lència operativa des de Barcelona", resumeix el nou president de la filial ibèrica de Henkel, Adrian Orbea. El directiu, que va substituir David Cazorla, es va estrenar al gener en el càrrec després de 18 anys en la multinacional ocupant diferents responsabilitats en països com Alemanya, Mèxic i Viena.
Activitat mundial
Notícies relacionadesEl 2023, Henkel va vendre l’equivalent a 21.500 milions d’euros amb la seva activitat mundial, unes xifres que se sustenten, especialment, en Loctite, Wipp Express i Schwarzkopff, les seves marques més potents. Segons les dades detallades de la seva última presentació de resultats, són gairebé igual d’importants les vendes de producte adhesiu que les de les marques de detergent, gel o xampú. Especialment des que, fa una mica més de dos anys, la multinacional va decidir englobar tot aquest assortiment de productes en una única unitat de negoci anomenada Consumer Brands, la que ara guanya aquest hub especialitzat.
En el costat dels beneficis, Henkel va guanyar 2.600 milions d’euros bruts el 2023.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats