‘Escape Room 2’ celebra 300 funcions i 150.000 assistents
El públic va brindar amb l’equip d’aquesta aclamada comèdia-thriller creada per Hèctor Claramunt i Joel Joan que baixa la persiana el 9 de març.

Escape Room 2 va celebrar ahir a la nit 300 funcions al Teatre Condal amb una platea plena de gom a gom i un públic que va aplaudir sense parar. Els actors protagonistes van sortir a reunir-se amb els espectadors per fer-se fotos amb ells abans d’alçar el teló al photocall que hi havia al vestíbul. Però a l’acabar la funció hi va haver altres sorpreses. Primer, un original pastís creat per Escribà i, després, un brindis i un sorteig entre el públic d’un abonament d’un any per a dues persones a les sales del Grup Focus (Romea, Goya, Condal i La Villarroel) i d’una subscripció doble a EL PERIÓDICO. "¡Salut i visca el teatre!" va dir l’actor Joel Joan, coautor de l’obra amb Hèctor Claramunt, amb una copa de cava en mà. Al periodista i presentador Marc Giró, convidat a "apadrinar" l’acte, li hauria agradat sortir de dins del pastís, segons va confessar, però es va quedar amb les ganes. Això sí, va passar una bona estona acompanyant l’equip d’artistes i tècnics que fa possible cada nit aquesta producció.
Més de 150.000 espectadors han vist Escape Room 2 des de la seva estrena el desembre del 2023, reflex de l’enorme tirada que ha tingut aquest thriller còmic; un èxit que reflecteix el bon moment que travessa el teatre català. Les funcions s’acabaran el 9 de març i són improrrogables.
L’aposta de Focus per aquesta producció ha sigut gran, però s’ha vist recompensada amb escreix amb l’èxit en taquilla. A fi de fer creïble la història, va caldre fer obres perquè el teatre pogués acollir la maquinària i els elements necessaris per sorprendre l’espectador. Una altra novetat ha sigut explicar amb dos repartiments: un amb Joel Joan (Edu), Paula Vives (Marina), Borja Espinosa la primera temporada i Oriol Casals l’actual (Rai), Agnès Busquets (Viky) i Irene Jodar (Max) i un altre amb els mateixos rols interpretats respectivament per Xavi Mira, Marta Codina, Roger Batalla, Mónica Pérez Blázquez i Marta Codina.
Tots ells van participar de la festa ahir, que va reunir a cares conegudes com els artistes Emma Vilarasau, Mònica Pérez, Joan Gràcia, Jordi Ríos, Beth Rodergas, així com l’estrellat xef Joan Roca i polítics com Elisenda Alamany.
Èxit internacional
Escape Room i Escape Room 2 són un fenomen que va més enllà de Catalunya. L’èxit del primer muntatge, que posteriorment es va convertir en pel·lícula, ha propiciat una estrena a Madrid i en països com Mèxic, el Perú i l’Argentina, amb el text adaptat a la realitat sociopolítica de cada lloc. I ja hi ha sol·licituds de drets per desenvolupar la segona part.
Notícies relacionadesEl primer muntatge va sorprendre al Teatre Goya. Barrejava importants dosis d’humor negre i gore i intriga en una història plena de sorpreses on es barrejaven les relacions de parella amb el complex ecosistema polític i social de Catalunya amb l’efervescència del procés. Escape Room va estar quatre temporades a la cartellera i va aconseguir 200.000 espectadors –comptant amb la gira–; la segona part ja ha superat les 150.000 en menys d’un any.
És impossible anar de gira per la magnitud de la sorprenent escenografia, però està previst portar-la també al cine. El pla és rodar la pròxima tardor i estrenar-la el 2026.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió