El terror que s’inspira en la història
Els austríacs Veronika Franz i Severin Fiala han aconseguit la seva breu però consistent filmografia partint de, coma mínim, tres coses: una idea perversa de les relacions familiars (la majoria de les vegades entesa com una representació acotada dels mals socials), un treball excepcional de les atmosferes i una habilitat per concebre situacions i imatges d’impacte, molt aclaparadores, i fer-les lliscar quan i com l’espectador no se les espera. Tot això està a Goodnight Mommy (2014), el seu debut en el llarg de ficció, i a The Lodge (2019), i torna a estar-ho en aquesta pel·lícula.
Més ambiciosa i de més abast que els seus anteriors treballs, amb els quals no van acabar de sortir del circuit del cine fantàstic i de terror El baño del diablo explora la depressió d’una jove en l’Àustria rural del segle XVIII. Com sol passar amb les pel·lícules del duo, la narrativa no s’acaba d’apuntalar. Tot i així, aquesta flaquesa queda compensada per la interpretació d’Anja Plaschg, plena de dolor i bellesa, i per la capacitat de Franz i Fiala per explicar el seu patiment a través de l’atmosfera i del treball sobre el cos. És impressionant la manera amb què mostren com, a més de trencar la seva ment, el fanatisme, el masclisme i la violència estructural alteren el seu rostre i el seu cos.
Notícies relacionades‘El baño del diablo’
Severin Fiala, Veronika Franz (Estrena: 15/11/2014)
- Apunt ¿Ocupats o imbècils?
- Ariadna Gil: "La mirada a una dona que abandona la seva família és diferent que si ho fa un home"
-
Ofert per
- Sánchez demana renunciar a fons de la UE per reconstruir València
- Reestructuració bancària Espanya pagarà demà 4.575 milions del rescat europeu a la banca del 2012
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- 448 al dia MAPA | Els 10 radars de Barcelona que més multes han posat aquest 2024
- Massa Liverpool a Girona
- Mbappé, Vinícius i Bellingham validen l’envit d’Ancelotti
- El trasllat dels bombers de l’Eixample perd suports