El retorn de les samarretes de Custo Barcelona
Belén Larruy, directora creativa de Guillermina Baeza, la firma que va crear la seva mare fa quatre dècades, porta la moda de bany a un altre nivell.
Diseños de Custo Barcelona este martes, durante la segunda jornada de la pasarela 080 Barcelona Fashion. /
Després de la visita estel·lar de Lesley Frowick en aquesta 34a edició de la 080 Barcelona Fashion al recinte modernista, es van succeir les desfilades. Belén Larruy, CEO i directora creativa de Guillermina Baeza, la firma que va crear la seva mare fa quatre dècades, ha portat la moda de bany a un altre nivell, amb una col·lecció –Dolce Vita Capri 2025– de biquinis-joia, banyadors amb obertures, amb teles com de vellut, xarxes irisades i làtex per lluir "en una festa que duri tot el dia, dins i fora de l’aigua". Igualment esplèndida i dramàticament operística va ser la primera presentació a Barcelona de la sevillana Inma Linares, que vesteix famoses com Elsa Pataky. Flawless: 23 looks d’alta costura i pura artesania.
Els anys 90 i 2000 han tornat de la mà de la col·lecció I’m not crazy, I’m just fond of you, de Nathalie Chandler, una època marcada per la moda més arriscada i les festes. Poc després, Outsiders Division va recuperar la innocència de la infància amb Los niños perddidos, una col·lecció amb estampats d’ànecs, ossets de peluix i pallassos, entre altres fantasies. Per la seva banda, Carlota Barrera va presentar la seva col·lecció genderless, en què explora la sastreria i la manipulació dels teixits.
Integrar a la natura
Notícies relacionadesLa segona jornada de la 080 va tancar amb el retorn de les famoses samarretes de Custo Barcelona, que es van convertir en una icona de la moda dels 2000 després d’aparèixer en la mítica sèrie Friends i que les lluïssin actrius de Hollywood com Julia Roberts. "Feia més d’una dècada que no incloíem samarretes a la passarel·la perquè ens semblava que havíem de fer altres coses. Però les samarretes som nosaltres", va explicar el mateix dissenyador.
La col·lecció Ven i verás fa un tribut al disseny gràfic amb missatges irònics i renovats "que miren d’integrar l’home en la natura i la tecnologia per humanitzar els animals". La passarel·la també va fer un homenatge a l’art amb la subcol·lecció de samarretes Custo We Are: "Mirem de crear un vincle o, almenys, compartir l’emoció que produeix l’art". Mantenint la qualitat de la firma des dels seus inicis, les noves samarretes estan fetes de cotó pentinat i rentades amb silicona.
- ELS EFECTES DEL TEMPORAL Por que molts dels desapareguts es trobin ja al mar
- Mesos de ridícul
-
Ofert per
- ELS EFECTES DEL TEMPORAL La dana ha afectat 845.000 persones de 68 municipis valencians
- Comissió d’experts de la Generalitat Gibert i Marcet, entre els assessors del Govern per reformar l’Administració