A Sant Joan de Vilatorrada
Mor sobtadament als 52 anys l'humorista Manolo Morillo, imitador oficial de Torrente

Manuel Morillo, en una imagen reciente. /
L'humorista santjoanenc Manolo Morillo Luján, que es va fer molt popular fa uns anys com a imitador de Torrente, l'emblemàtic personatge de Santiago Segura, va morir ahir als 52 anys de forma sobtada a causa d'un vessament cerebral. El vetllatori per Morillo es farà avui a partir de les 4 de la tarda al tanatori de Mémora, al Congost. La cerimònia de comiat se celebrarà aquest dissabte, a les 4 de la tarda.
Persona molt coneguda i estimada a Sant Joan de Vilatorrada i molt vinculada des de fa anys a la ràdio del poble, on fa uns mesos va participar en el 40 aniversari de l'emissora, Morillo també havia aparegut en altres programes com El diario de Patricia i Viernes Show, en pel·lícules com Ocho apellidos catalanes, en la berguedana Pàtria, en la sèrie de Telecinco Sé quién eras o, el 2017, en el programa First Dates.
Però el que el va fer més conegut va ser el que havia començat com un joc entre amics i que va acabar convertint-se en una professió: l'imitador "oficial", com ell mateix explicava a aquest diari, del policia més irreverent del cinema espanyol. Va començar el 1998, quan es va estrenar la primera pel·lícula, però, professionalment, s'hi va dedicar des del 2009. Un anunci a Internet oferint-se d'imitador el va portar a actuar en presència de Santiago Segura i, des de llavors, ja no hi va haver fre.
Notícies relacionadesEn el moment més àlgid, amb l'estrena dels films (n'hi ha cinc, l'últim del 2014), el santjoanenc feia actuacions a tot l'estat com a Torrente: bars, restaurants, comiats de solter, festes privades o casaments, fins a teatres i discoteques. En una entrevista en aquest diari, Morillo apuntava que era l'imitador de Torrente "més conegut" i "el que més vegades" havia treballat per a Segura: "des de 2009, almenys una o dues vegades a l'any faig alguna cosa per a ell" com a imitador", explicava.
Actualment, seguia fent bolos com a monologuista i imitador de diferents personatges, també de Torrente.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora