Teatre
‘Rose’ i ‘Nadia’, dues històries de dones per a la Villarroel
La sala presenta dues obres amb històries de superació femenina, produïdes per La conquesta del Pol Sud i El musical més petit.
La sala Villarroel presenta dues noves produccions Rose i Nadia, dins de la temporada 2024-2025. Dues obres que posen al centre les històries de dones que van superar dificultats en el seu camí vital. Perquè aquestes produccions van de dones utilitzant la seva veu i experiència per donar un fort missatge.
Nadia, protagonitzada i dirigida per Nadia Ghulam juntament amb Carles Fernández Giua i Eugenio Szwarcer i produïda per La Conquesta del Pol Sud, repassa la seva pròpia història, en una vida que la va portar a fer-se passar per un noi durant gairebé 10 anys, quan vivia a l’Afganistan. Gràcies a una oenagé, el 2006 va poder viatjar a Barcelona, estudiar i recuperar la seva identitat. Aquesta obra narra la seva experiència, però va més enllà, mostrant la seva realitat i també la de l’espectador, les creences comunes, l’amistat, l’educació i la llibertat. Podrà veure’s a partir del 24 de setembre.
En la segona novetat, Carme Sansa és l’encarregada de posar cos i veu a Rose, una dona nascuda en un petit poble d’Ucraïna a la qual acompanya en el seu viatge des dels guetos de Varsòvia fins a la recerca del gran somni americà, passant per un intent d’establir-se a Israel, les guerres del segle XX i, segons la protagonista, "el qüestionament de les seves conviccions i contradiccions". Un monòleg, produït per El musical més petit i encarnat per una de les grans figures del teatre català que, des de la seva estrena al National Theatre de Londres el 1999, ha triomfat a Broadway i que, finalment, arriba a Barcelona, a partir del 28 d’aquest mes.
- Sant Joan de Déu qüestiona que els instituts comencin classe a les vuit
- Un Madrid indolent pateix una patacada sense excuses a Lilla
- Política social El Govern utilitza 31 milions de l’excedent de tresoreria per a vivenda social
- L’edifici pioner del 22@ es converteix en hospital
- Estrena cinematogràfica ‘La virgen roja’ o la dona perfecta