Art
L’artista i investigador Pedro G. Romero, Premio Nacional de Artes Plásticas
El guardonat, comissari d’exposicions, creador d’«aparells artístics» per a la dansa, escriptor, director i guionista, està molt lligat al flamenc.

És conegut –i estimat– en el món del flamenc. Pedro G. Romero (Aracena, Huelva, 1964) reconegut ahir amb el Premio Nacional de Artes Plásticas 2024, té una àmplia trajectòria en el món de l’art, que aborda des de diferents prismes. És comissari d’exposicions, i ha dirigit i guionitzat pel·lícules, ha escrit llibres i dissenyat l’"aparell artístic" (d’acord amb la seva pròpia descripció) d’espectacles de ball flamenc (Israel Galván, Úrsula López, Ballet Flamenco de Andalucía, per esmentar-ne alguns) i músics (Niño de Elche, Rosalía).
Admet que fins fa poc la seva filla no sabia dir a què es dedica: "Més enllà que sigui un premi per a mi, m’alegra molt que es reconegui un tipus de pràctica que, en fi, ningú sap gaire bé què és exactament", explica des de l’altre costat del telèfon des de Sevilla uns minuts després de fer-se públic el guardó.
Notícies relacionades"Enfocament cooperatiu"
"És com posar en valor una manera de fer de tota una situació, de gent que treballem amb un enfocament cooperatiu, col·lectiu més enllà fins i tot de les autories compartides i tot això, amb la idea que la feina sempre té a veure amb la relació amb els altres", afegeix.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026