Art
L’artista i investigador Pedro G. Romero, Premio Nacional de Artes Plásticas
El guardonat, comissari d’exposicions, creador d’«aparells artístics» per a la dansa, escriptor, director i guionista, està molt lligat al flamenc.
És conegut –i estimat– en el món del flamenc. Pedro G. Romero (Aracena, Huelva, 1964) reconegut ahir amb el Premio Nacional de Artes Plásticas 2024, té una àmplia trajectòria en el món de l’art, que aborda des de diferents prismes. És comissari d’exposicions, i ha dirigit i guionitzat pel·lícules, ha escrit llibres i dissenyat l’"aparell artístic" (d’acord amb la seva pròpia descripció) d’espectacles de ball flamenc (Israel Galván, Úrsula López, Ballet Flamenco de Andalucía, per esmentar-ne alguns) i músics (Niño de Elche, Rosalía).
Admet que fins fa poc la seva filla no sabia dir a què es dedica: "Més enllà que sigui un premi per a mi, m’alegra molt que es reconegui un tipus de pràctica que, en fi, ningú sap gaire bé què és exactament", explica des de l’altre costat del telèfon des de Sevilla uns minuts després de fer-se públic el guardó.
Notícies relacionades"Enfocament cooperatiu"
"És com posar en valor una manera de fer de tota una situació, de gent que treballem amb un enfocament cooperatiu, col·lectiu més enllà fins i tot de les autories compartides i tot això, amb la idea que la feina sempre té a veure amb la relació amb els altres", afegeix.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
