La sàtira de Kravitz no té fil

A través de la seva estructura narrativa, alguns dels seus detalls argumentals i el seu intent de ser alhora sàtira social i cine de terror, la primera pel·lícula dirigida per l’actriu Zoë Kravitz posa en evidència fins a quin punt es vol assemblar a Déjame salir (2017), l’obra mestra de Jordan Peele. A través de bona part de totes les altres coses, deixa en evidència com de lluny està d’aconseguir-ho. La seva protagonista és una noia que recala junt amb la seva amiga a l’illa privada d’un magnat, un lloc on les reserves de xampany i drogues són inesgotables i els telèfons no estan permesos. Es recrea fins a tal punt en imatges d’hedonisme que arriba a generar tedi, especialment perquè l’espectador sap que aquella façana paradisíaca amaga una cosa tèrbola.
Superada per les exigències de la seva agenda temàtica i la multitud de personatges que amb prou feines esbossa, i massa ocupada exhibint el seu propi estil per tacar-se les mans, la pel·lícula afligeix una dispersió i una vaguetat que esmorteeixen tant el seu impacte climàtic com la seva capacitat crítica. Al final, no arriba a dir res que no sigui molt obvi sobre la impunitat dels homes rics i poderosos i sobre la necessitat de sororitat entre dones.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Salut mental en els joves Gonzalo Bernardos es mulla i explica per què els joves no són capaços d'estalviar: "Als 80 i 90 ningú es plantejava agafar i gaudir del moment..."
- El Sabadell acumula capital i podria liderar una fusió alternativa al BBVA
- El 80% dels maquinistes de Rodalies són de fora de Catalunya
- Gestió hídrica Els pantans de Catalunya arriben al 46,27% de la seva capacitat gràcies a les últimes pluges
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- Compareixença al Parlament Junts exigeix la dimissió de Paneque pel caos de Rodalies i l'"estafa" del traspàs
- Trànsit Un incendi en un túnel talla totalment la Ronda Litoral de Barcelona durant una hora
- Tribunals L’Audiència rebutja l’amnistia per als quatre policies que van mutilar Roger Español l’1-O i els envia a judici
- Informe La Sindicatura de Comptes veu “deficiències” en la selecció dels directors de TV3 i Catalunya Ràdio
- Infraestructures El comitè d’experts de Collboni defensa ampliar la tercera pista de l’aeroport «sense tocar la Ricarda i el Remolar»