Carlos Ares despulla el seu pop
El cantant i compositor gallec va presentar cançons del seu primer àlbum, ‘Peregrino’, i va conversar amb la periodista Laia Ferrer sobre la seva música, que busca «l’energia i la positivitat».

Veu i compositor de bosc, però no aliè a la tecnologia, Generació Z però amb un currículum així de gran, Carlos Ares ha anat entrant en escena com a rara avis del nou pop. Les seves cançons transmeten fragilitats íntimes sense passar-se d’intensitat ni de drama, amb creïble franquesa, i poden defensar-se amb tan sols la seva veu i la seva guitarra amb cordes de niló, com vam poder apreciar ahir en el Secret shows que va oferir a la Casa Seat.
Actuació brindada pel festival Les Nits de Barcelona, com la de Sidonie setmanes enrere, i subjecta a la intriga pròpia del cicle. Va ser Laia Ferrer, presentadora, que va revelar la identitat de l’artista a un públic (260 persones) que, participant del misteri, havia adquirit l’entrada després d’un senzill registre gratuït.
Pelegrinatge en la vida
I allà estava aquest cantant i compositor de la Corunya, jove veterà de 27 anys que, després de produir discos per a altres (Marc Seguí, Paula Cendejas), ha llançat un primer àlbum Peregrino, amb la seva pròpia música. "Tots portem a terme un pelegrinatge en la vida i és bonic haver après coses i oblidat d’altres", va explicar Ferrer en la conversa introductòria del Secret shows, l’esdeveniment organitzat per Occident, Cerveses Alhambra, EL PERIÓDICO i el Grup Clipper’s, promotora de Les Nits de Barcelona.
Lluny dels ‘tristeressants’
Notícies relacionadesLes seves lletres sobre angoixes emocionals contrasten amb la vivacitat de melodies i arranjaments, si bé Ares es va voler desmarcar d’aquesta tendència en el pop actual de "romantitzar l’estat depressiu com una cosa guai que et fa tenir més caràcter i interès", va reflexionar davant el públic. "No m’agrada el terme tristeressants". Millor decantar-se per "allò que et dona energia i positivitat".
Encara que hi hagi detalls d’electrònica i cirurgia urbana, ell advoca per "tocar molts instruments i tenir músics a l’escenari", com els sis que l’acompanyaran aquesta nit a la sala Wolf, concert del Suite Festival. Per això encara és més insòlita la sessió de Casa Seat, en què Ares ens va introduir nu en les frondositats silvestres de Peregrino començant amb Rocíos, tema el vídeo del qual el mostra com un anacoreta habitant de la natura gallega. Va seguir el tema titular fins a tancar amb Materia prestada, amb picada d’ullet a Pájaros de barro, de Manolo García, manejant la seva veu aguda, sense arribar al falset, vulnerable, però sense turment. Seguirem els seus passos.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Alerta màxima de la Policia pel que està passant a les xarxes socials
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"
- Atletisme "¿La plata europea? Continuo sent el mateix pringat"
- TENNIS L’Alcaraz més "intel·ligent" se cita amb Sinner en la final de Roma