IA per a una moda més sostenible
Javier Girón, de la firma Jnorig, presenta la seva col·lecció ‘Systematic Disruption’ amb un dron volant per la passarel·la i l’avatar digital del dissenyador conduint la desfilada.
Moda, tecnologia i sostenibilitat es troben i es complementen a Jnorig, la marca de roba de Javier Girón que va desfilar ahir en la 080 Barcelona Fashion Week, al Recinte Modernista de Sant Pau. No és la primera vegada que Girón presenta la seva col·lecció en les desfilades barcelonines. Jnorig es va llançar al mercat el 2017 i va ser present en tres temporades de la passarel·la 080, fins al 2019, quan la pandèmia el va fer parar i prendre consciència sobre el medi ambient. A partir d’aquell moment, el dissenyador colombià es va centrar a treballar en una marca que, gràcies a la tecnologia, pogués ser més sostenible.
"El salt que hi va haver tan fort des del punt de vista tecnològic i d’innovació per la pandèmia em va fer voler reflexionar sobre com puc jo integrar aquestes eines dins de la meva marca", va explicar Girón en una trobada amb aquest diari. El seu repte principal va ser "comptar amb uns millors processos operatius i fer millors productes respecte a la sostenibilitat", va assenyalar, utilitzant les eines "per crear roba amb sentit i també educar el consumidor de ser una mica més conscient sobre el que compra".
Tecnologia i sostenibilitat
Notícies relacionadesEl creatiu sap que de vegades és complicat trobar la balança entre la comercialització en massa que els permet guanyar més diners i que la marca continuï funcionant, i la producció de petites quantitats que volen fer i els permeten els materials. "És una cosa que encara estem testejant. Si venen moltes comandes, ¿produirem? Això va en contra dels nostres valors, ¿com podem fer-ho?", es va preguntar el dissenyador. "Ens hem trobat que hem d’educar també els fabricants perquè no ho vens tot i al final sempre alguna cosa acaba a les escombraries", reflexiona.
En aquesta contradicció és on entra en joc la tecnologia. "Des de Jnorig aposto per la comanda en demanda, utilitzant també eines com ara el disseny en 3D que ens permet ensenyar el producte d’una manera molt real al consumidor abans de produir-lo, però també la realitat augmentada", explica Girón. D’aquesta manera, els potencials clients descobreixen unes maneres diferents de consumir moda que poden ser també digitals i que no necessàriament han de ser físiques.
- LA INTRAHISTÒRIA DE LA CONTINUÏTAT DE XAVI El dia que Echevarría va emergir com a president del Barça
- La recepta d’Erra "S’ha de tractar Aliança Catalana com Vox"
- PRIMER ANIVERSARI Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- CRISI HÍDRICA A CATALUNYA El final de l’emergència més a prop
- Tones de deixalles en una zona protegida del Besòs
- Transició energètica Les energies netes ja abasten el 50% de la generació elèctrica total a la UE
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- El macrofestival d'escalada Climbing Madrid celebra l'esperit de superació
- Recomanacions ¿Com adormir-se ràpid en un avió?
- Tradicions ¿Utilitzes corbata diàriament? Compte, pot ser perillós