La Barcelona Bridal Fashion Week s’alia amb La Fura dels Baus

37 marques líders a la passarel·la i 400 al saló revelaran les últimes tendències en el sector nupcial, en una edició amb el mestre de l’alta costura Giambattista Valli com a protagonista.

Ambient a la Barcelona Bridal Fashion Week de l’any passat, a la Fira de Montjuïc.  | RICARD CUGAT

Ambient a la Barcelona Bridal Fashion Week de l’any passat, a la Fira de Montjuïc. | RICARD CUGAT

3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW), la principal passarel·la de moda nupcial del món, va presentar ahir la seva pròxima edició com una nena amb sabates noves. No només perquè aquest 2024 les xifres del saló són insuperables, i una vegada més, en corba ascendent (37 primeres marques sobre la passarel·la, de les quals una desena seran firmes d’alta costura –el doble que el 2023–; 400 empreses del sector al saló –el 80% són de fora i el seu nombre ha crescut un 14% més respecte a l’any passat–; 21.000 visitants –un miler més que l’edició passada–, i un impacte econòmic de 61,5 milions d’euros, segons un estudi de l’Institut d’Economia de la Universitat de Barcelona), sinó perquè per primera vegada aquesta cita de caràcter professional, que se celebrarà al recinte de Fira Barcelona de Montjuïc, del 17 al 21 d’abril, obrirà la seva programació a la ciutadania i portarà la moda als carrers amb una instal·lació creada per La Fura dels Baus.

El furer Pep Gatell, director artístic de la companyia des de 1980, va acompanyar Albasarí Caro, directora de BBFW, en la presentació davant els mitjans d’aquesta nova col·laboració, a la qual han batejat com ¡Barcelona Goes Bridal!, un muntatge que ocuparà uns 50 metres al llarg de l’avinguda de Maria Cristina i que, amb forma d’enorme cinta transportadora com les que hi ha a les tintoreries, mostrarà durant tots els dies que duri la cita uns 40 dissenys nupcials per jornada. "Quedaran suspesos a certa altura i s’aniran movent, perquè la gent del carrer contempli els dissenys de núvia com els que desfilaran al saló", va explicar Caro, que va especificar que no només seran de marques punteres, com Pronovias, sinó que han contactat amb petits ateliers de Barcelona per convidar-los a participar en el projecte.

"Seguint l’estela de l’obsessió de La Fura pels instruments mecànics hem volgut fer un homenatge als vestits de núvia i també recrear la metàfora del malson que suposa per a les núvies haver d’escollir el millor vestit per al seu casament entre tantíssima oferta", va descriure Gatell, emocionat davant l’acollida que tindrà el seu nou muntatge, per al qual s’han previst fins i tot unes fundes especials per cobrir els blancs vestits per si la tan desitjada pluja fa acte de presència aquells dies.

"És una idea molt instagramejable: volem que els passejants es facin fotos amb els dissenys i amb Montjuïc com a teló de fons", va desitjar la directora del saló durant la presentació, a la qual també es va unir mitjançant videoconferència el dissenyador d’alta costura Giambattista Valli, el protagonista d’aquesta edició, ja que per primera vegada sortirà de París per presentar la seva col·lecció de núvia a Barcelona. Això serà a la Bridal Night, el dijous 18, i en un enclavament únic, la Llotja de Mar, un edifici emblemàtic de la ciutat amb més de cinc segles d’història, art i arquitectura per a la ciutat, i que el mateix creador ja ha visitat per preparar la seva presentació.

Valli, en essència

Amb la seva icònica barba i collaret de perles, el romà va assegurar que està "molt excitat" per desfilar a Barcelona i presentar una col·lecció, Love Collection, que recull "l’essència del seu treball", des dels seus anys de formació a París al costat d’Emanuel Ungaro, a finals dels 90 del segle passat. "No hi ha una mateixa línia perquè cada núvia és diferent i té una silueta i una personalitat diferents. Hi haurà vestits més romàntics, més de celebració clàssica... Aquest món ha evolucionat molt en els últims 20 anys", va rematar el creador que ha firmat peces com el vestit rosa bollat que va portar Ariana Grande a l’última gala dels Oscars.

Notícies relacionades

La passarel·la de l’esdeveniment, que aquest any ha experimentat amb IA per dissenyar la cartelleria, reunirà 37 prestigioses marques que mostraran uns 900 vestits, amb les tendències de la temporada vinent, que apunten al nou luxe fusionant la feminitat clàssica amb tocs avantguardistes. I una cosa que, segons Caro, "va arribar dels EUA però que s’ha consolidat aquí també, que és que la núvia tingui un vestit per a la cerimònia i almenys un o dos més, més informals, per a la festa".

Com a novetat, aquesta edició de la BBFW acollirà per primera vegada set marques procedents d’Austràlia.