Mare i filla, segon acte

H i ha dues maneres d’aproximar-se al segon llarg de Celia Rico tenint en compte els punts en comú que té amb el primer. Si a Viaje al cuarto de una madre relatava la relació de vegades asfixiant, de vegades afectiva i pròxima, entre una mare i la seva filla (Lola Dueñas i Anna Castillo), a Los pequeños amores se centra en la convivència forçada durant un estiu entre una altra mare i una altra filla (Adriana Ozores i María Vázquez).
La primera aproximació, més crítica, es basaria en la idea que Rico ha arriscat poc i ha repetit la fórmula que tan bé li va funcionar en el seu debut. La segona, més positiva, és presenciar les dues pel·lícules com un díptic o variació sobre el mateix tema, com si la directora, partint de personatges i situacions diferents, omplís coses que s’havia deixat al tinter i oferís, alhora, el revers d’alguns dels aspectes d’aquella.
De títol pròxim a Jean Eustache, que el 1974 va realitzar Mis pequeños amores, aquesta nova visió de les complexes relacions generacionals té una conflictivitat diferent, fins i tot és més distesa. Fa la sensació que després de tensar molt la corda en la primera, Rico ha decidit contemplar les seves dones, i amb elles contemplar el món, de manera més relaxada.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia