director de ‘magical girl’
Tres dones acusen Carlos Vermut de violència sexual
El cineasta admet haver practicat «sexe dur», però «sempre consentit», segons una investigació publicada pel diari ‘El País’
L’Acadèmia, a dues setmanes dels Goya, ha declinat pronunciar-se sobre el tema

Tres dones asseguren haver patit «violència sexual» per part del cineasta espanyol Carlos Vermut, guanyador de la Concha d’Or de Sant Sebastià el 2014 amb Magical Girl, segons una investigació que va publicar ahir el diari El País. En aquest mateix rotatiu, el director i guionista madrileny respon a les acusacions admetent que havia practicat «sexe dur», però «sempre de manera consentida».
Una estudiant de cine, una empleada d’una de les produccions de Vermut i una treballadora del sector cultural han denunciat uns fets que van tenir lloc entre el maig del 2014 i el febrer del 2022 en els quals el director suposadament va treure avantatge del seu reconeixement i posició en la indústria del cine per tenir relacions sexuals violentes que elles no van consentir.
«Tracte denigrant»
En els testimonis que reprodueix el diari esmentat, una de les dones relata que Vermut, a qui «admirava molt» com a director, la va immobilitzar, la va escanyar i la va forçar a tenir sexe; recorda haver mostrat una oposició «no només verbal sinó també física», i explica que va mirar d’escapolir-se amb puntades de peu. La segona, una estudiant aspirant a guionista, descriu com el cineasta es va llançar sobre ella per besar-la i tocar-li els pits sense el seu consentiment i va arribar a arrencar-li el sostenidor. La tercera, que en els inicis de la seva carrera professional va treballar per a Vermut, denuncia que, en les relacions sexuals que van mantenir, ell va recórrer a pràctiques violentes que ella no havia consentit i li va dispensar un «tracte denigrant, tant verbal com físic». Cap de les tres dones va denunciar davant la policia els fets per por de perdre la feina o de no arribar a aconseguir-ne una.
Després de la publicació de la notícia, ni Vermut ni el seu entorn van voler pronunciar-se. En les declaracions del director que s’inclouen en el reportatge d’El País, el director assegura que no és conscient «d’haver exercit violència sexual contra cap dona». I afegeix: «Una altra cosa és que la persona a casa seva després se sentís malament i potser en el moment tingués por de dir-ho. Això jo no ho puc saber». En un altre moment, assenyala que una persona «pot sentir-se incòmoda» i voler parar una relació però «potser no ho transmet d’una manera en què l’altra persona ho pugui entendre».
Notícies relacionadesDesenes d’actors, directors, productors i guionistes van expressar a les xarxes socials o a través de comunicats el seu suport a les denunciants i la seva condemna de la violència sexual i de qualsevol forma d’abús contra les dones. A dues setmanes per a la gala dels premis Goya, l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya ha declinat pronunciar-se sobre l’assumpte, mentre que l’Acadèmia del Cinema Català sí que ha mostrat el seu suport a les víctimes i s’ha posat a la seva disposició.
Vermut, de 43 anys, va estrenar la seva opera prima, Diamond Flash, el 2011, i el 2014 va guanyar a Sant Sebastià la Concha d’Or i el premi a millor direcció per Magical Girl. El seu últim treball, Mantícora, és un incòmode relat sobre un pedòfil turmentat pels seus desitjos.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"