‘La sociedad de la nieve’ aspira a l’Oscar en quatre categories

La pel·lícula de Bayona passa la primera tria i es fa un lloc entre els precandidats a millor film internacional, música, efectes visuals i maquillatge i perruqueria

‘La sociedad de la nieve’ aspira a l’Oscar en quatre categories
2
Es llegeix en minuts
Rafael Tapounet
Rafael Tapounet

Periodista

Especialista en música, cinema, llibres, futbol, críquet i subcultures

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’última pel·lícula del cineasta barceloní J. A. Bayona, La sociedad de la nieve, ha sigut preseleccionada per l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Hollywood per optar a l’Oscar en quatre categories, una fita que cap director espanyol havia aconseguit fins ara. La cinta de Bayona, que recrea l’accident aeri que va patir un avió uruguaià a la serralada dels Andes el 1972, s’ha fet un lloc en les llistes de precandidats en els apartats de millor film internacional, millor música original (obra del nord-americà Michael Giacchino), millors efectes visuals (de Laura Pedro i Félix Bergés) i millor maquillatge i perruqueria (d’Ana i Belén López-Puigcerver, Montse Ribé i David Martí). Extraña forma de vida, de Pedro Almodóvar, també va passar la tria entre els aspirants al millor curtmetratge de ficció.

L’Acadèmia de Hollywood va fer públiques les anomenades shortlists de preseleccionats en 10 categories que, per la seva naturalesa eminentment tècnica, solen requerir una primera tria a càrrec dels especialistes en les disciplines respectives. La sociedad de la nieve, que s’ha beneficiat sens dubte de la campanya de suport desplegada per Netflix, encara podria treure el cap entre els nominats en algun altre apartat (queden fora de l’anunci els guardons considerats més grans, com els de direcció, interpretació, guió i fotografia, entre d’altres).

En la categoria de millor pel·lícula internacional, la cinta de Bayona figura en una llista de 15 prenominades en la qual destaca la presència de títols amb una sòlida carrera de premis i bones crítiques a la seva esquena, com la britànica La zona de interés, de Jonathan Glazer (seleccionable perquè està parlada en alemany); la francesa A fuego lento, de Tran Anh Hùng; la italiana Yo capitán, de Matteo Garrone; la japonesa Perfect days, de Wim Wenders; la finlandesa Fallen leaves, d’Aki Kaurismäki, i la islandesa Godland, de Hlynur Pálmasson. La ucraïnesa 20 days in Mariupol, de Mstyslav Chernov, i la tunisiana Las hijas de Olfa, de Kaouther ben Hania, estan prenominades tant en aquest apartat com en el de millor llargmetratge documental.

La llista definitiva, al gener

Notícies relacionades

Per posar en perspectiva l’èxit de La sociedad de la nieve, n’hi ha prou amb dir que només una pel·lícula, Barbie, de Greta Gerwig, va aconseguir més mencions en les shortlists de l’Acadèmia. En el seu cas són cinc, però tres d’aquestes són en la categoria de millor cançó original. Quatre precandidatures, igual que el film de Bayona, són les que obté l’última obra de Martin Scorsese, Los asesinos de la luna. I amb tres apareixen títols de pes com Oppenheimer, de Christopher Nolan, El color púrpura, de Sam Blitz Bazawule, i Pobres criaturas, de Iorgos Lanthimos.

La llista definitiva de nominats a l’Oscar es donarà a conèixer el 23 de gener. Els acadèmics votaran entre el 12 i el 27 de febrer, i el 10 de març tindrà lloc l’entrega dels premis de l’Acadèmia al tradicional emplaçament del Dolby Theatre de Hollywood, en una gala conduïda (per quarta vegada) pel comediant Jimmy Kimmel. n