Patti Smith i Simple Minds actuaran a les Nits de Barcelona
El festival dels jardins de Pedralbes anuncia els deu primers noms de la seva segona edició, en la qual potenciarà la parcel·la internacional.

Després d’una primera edició, l’estiu passat, en la qual va congregar 38.000 assistents (amb un 81% d’ocupació), el festival Les Nits de Barcelona comença a destapar el cartell que desplegarà el 2024 al recinte dels jardins del Palau de Pedralbes. Deu noms entre els quals s’aprecia un augment de la presència internacional, amb figures com Patti Smith, la primera de la llista per ara, que actuarà el 5 de juliol en un format de quartet.
Accents de rock clàssic en la veu de la poeta punk de Chicago, com els que brindarà a continuació, el dia 8, Rumours of Fleetwood Mac, banda de tribut als autors de temes com Dreams o Go your own way, que compta, apunta el festival, amb el "suport personal de Mick Fleetwood, membre fundador de la banda original". En aquesta esfera internacional figura l’ídol Mika, autor del hit Grace Kelly (17), ara exercitant la llengua francesa al seu nou àlbum, Que ta tête fleurisse toujours, i la cantant i pianista de jazz Diana Krall (18) amb un recital de caràcter antològic, així com Simple Minds, veterans de l’himne pop (19), i el cantautor britànic Passenger (24), celebrant els 10 anys de la seva consagració com a artista amb l’àlbum All the little things.
Èxits i novetats
En paral·lel, dues veus femenines, Luz Casal (10 de juliol) i Vanesa Martín (13), oferiran repertoris de grans èxits, mentre que Sopa de Cabra (11) i Taburete, la banda d’Antón Carreño i Willy Bárcenas (15), tindran material d’estrena a les mans. Tanca aquest avançament de programació Mikel Izal (23), el que fins fa poc va ser líder del grup Izal, amb un primer àlbum acabat de llançar, El miedo y el paraíso.
El festival Les Nits de Barcelona es va estrenar el 2023 amb un estret marge de temps per programar la seva primera edició, atès el concurs públic que es va decidir el mes de febrer. En la seva segona temporada, anuncia "una programació àmplia, eclèctica i de qualitat". El seu director, Juli Guiu, president de Clipper’s Music Group, apunta el "compromís de crear un espai d’oci que emocioni el públic amb un espectacle únic en forma i contingut".
Les Nits de Barcelona comptaran amb la seva oferta gastronòmica als jardins, entorn del village, així com "animacions i activitats variades que dinamitzaran l’espai mitjançant espectacles de tipus visual durant les hores prèvies al concert principal". Les entrades per a aquests primers 10 concerts estan disponibles a la web oficial de la mostra.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"
- Jaume Collboni. Alcalde de Barcelona "Esteu fent militància per Barcelona"