Dos actors en la saga
Mor Dumbledore: el mag es queda orfe després de la mort de Michael Gambon i Richard Harris

El mític personatge de la saga ‘Harry Potter’ Albus Dumbledore s’ha quedat orfe després de la mort dels dos actors que el van interpretar en les pel·lícules, Michael Gambon i Richard Harris. Es tracta del mag més poderós, director de l’escola de Hogwarts durant gran part de la història i creador de l’orde del Fènix. És una de les personalitats més volgudes pels seguidors de la sèrie de novel·les i pel·lícules.
L’actor Richard Harris, mort el 2002 als 72 anys, va ser el primer que va encarnar el bruixot. L’intèrpret irlandès va protagonitzar les dues primeres entregues de la saga, ‘Harry Potter i la pedra filosofal’ (2001) i ‘Harry Potter i la cambra secreta’ (2002). Harris va morir un mes abans que s’estrenés la segona pel·lícula per la malaltia de Hodgkin, un limfoma maligne. El seu desig era continuar participant en la resta de films. «Em va dir que em mataria si no formava part del repartiment de la tercera entrega», va assegurar llavors el director Chris Columbus.
L’intèrpret va ser nominat a dos premis Oscar (per ‘El ingenuo salvaje’ i ‘El prado’), va guanyar un Globus d’Or per ‘Camelot’ i va aconseguir el guardó a millor actor al Festival Internacional de Cine de Cannes del 1963 per ‘El ingenuo salvaje’.
Substitut irlandès
Notícies relacionadesEl també irlandès Michael Gambon, mort aquest dijous per un brot de pneumònia, va ser elegit com el substitut perfecte per interpretar el mag en les cintes restants de la saga entre 2004 i 2011. Alfonso Cuarón, director de la tercera pel·lícula, el va seleccionar per al paper pocs mesos després de la mort de Harris. Gambon va decidir mantenir un lleu accent irlandès en el personatge de Dumbledore per homenatjar Harris.
Guanyador de quatre premis Baftas, l’actor és conegut per la seva extensa carrera de més de cinc dècades en televisió, cine, ràdio i teatre. Alguns dels seus papers cinematogràfics van ser pel·lícules d’època, com ‘The king’s speech’ (‘El discurs del rei’) del 2010, ‘Gosford park’ del 2001 i ‘Victoria and Abdul’ (‘La reina Victòria i Abdul’) del 2017. El 1998, Michael Gambon va ser nomenat «cavaller» (sir) per la reina Isabel II per la seva contribució al món de l’espectacle.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"