Sobre la tragèdia aèria dels Andes
‘La sociedad de la nieve’, de Juan Antonio Bayona, candidata d’Espanya als Oscars
La cinta representa Espanya en la categoria de Millor Pel·lícula Internacional
El primer tràiler de ‘La sociedad de la nieve’, la pel·lícula de J. A. Bayona sobre l’accident d’avió dels Andes
J.A. Bayona: «He retratat el canibalisme com un acte d’amor»

La pel·lícula ‘La sociedad de la nieve’, del cineasta català Juan Antonio Bayona, ha sigut la pel·lícula espanyola elegida pels acadèmics per representar Espanya als premis Oscars 2024, que tindran lloc al Dolby Theatre de Los Angeles el 10 de març.
Els acadèmics ja van triar a principis d’aquest mes les tres cintes finalistes d’entre els llargmetratges estrenats aquest any. A la carrera s’han quedat fora finalment ‘20.000 especies de abejas’, ‘opera prima’ d’Estibaliz Urresola i ‘Cerrar los ojos’, dirigida per Víctor Erice.
Ara, ‘La sociedad de la nieve’ inicia el seu camí cap a l’Oscar esperant a conèixer si entra al primer tall de l’Acadèmia, la coneguda com a ‘shortlist’ de deu títols, que es coneixerà el 21 de desembre. També s’espera que el 23 de gener s’anunciïn els cinc finalistes d’aquesta categoria a millor pel·lícula estrangera. Després, la cerimònia tindrà lloc al Dolby Theatre de Los Angeles el 10 de març.
L’any passat la candidatura espanyola va recaure en ‘Alcarràs’, de Carla Simón, que no va aconseguir entrar en les cinc finalistes dels Oscars. Per fer-ho, haurà de passar a la llista definitiva de candidates.
En la preselecció de la cinta, Bayona va defensar la seva cinta recordant que «no hi pot haver un soci millor que Netflix per a Hollywood». «Ells s’hi deixen la pell, els encanta la pel·lícula i ens sentim molt afortunats per això. Netflix aposta al màxim per la pel·lícula i està esperant si sortim per recolzar-la al màxim: sap el que fan, han guanyat l’Oscar a millor cinta estrangera diversos anys i estan desitjant ser allà amb nosaltres», va explicar.
Amb una cinta basada en el relat de supervivents de la tragèdia aèria dels Andes, Bayona admet que va tenir una «reacció immediata» al llegir el llibre. «Els supervivents necessitaven una altra pel·lícula perquè no s’havia comptat amb tots els seus protagonistes: aquí es parla no només dels que van tornar, sinó que també dels que es van quedar i dels herois anònims», opina.
- QUATRE ANYS DESAPAREGUT La mare que va llençar a les escombraries el cadàver del seu fill discapacitat patia un «deliri místic»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se