Sobre la tragèdia aèria dels Andes
‘La sociedad de la nieve’, de Juan Antonio Bayona, candidata d’Espanya als Oscars
La cinta representa Espanya en la categoria de Millor Pel·lícula Internacional
El primer tràiler de ‘La sociedad de la nieve’, la pel·lícula de J. A. Bayona sobre l’accident d’avió dels Andes
J.A. Bayona: «He retratat el canibalisme com un acte d’amor»
La pel·lícula ‘La sociedad de la nieve’, del cineasta català Juan Antonio Bayona, ha sigut la pel·lícula espanyola elegida pels acadèmics per representar Espanya als premis Oscars 2024, que tindran lloc al Dolby Theatre de Los Angeles el 10 de març.
Els acadèmics ja van triar a principis d’aquest mes les tres cintes finalistes d’entre els llargmetratges estrenats aquest any. A la carrera s’han quedat fora finalment ‘20.000 especies de abejas’, ‘opera prima’ d’Estibaliz Urresola i ‘Cerrar los ojos’, dirigida per Víctor Erice.
Ara, ‘La sociedad de la nieve’ inicia el seu camí cap a l’Oscar esperant a conèixer si entra al primer tall de l’Acadèmia, la coneguda com a ‘shortlist’ de deu títols, que es coneixerà el 21 de desembre. També s’espera que el 23 de gener s’anunciïn els cinc finalistes d’aquesta categoria a millor pel·lícula estrangera. Després, la cerimònia tindrà lloc al Dolby Theatre de Los Angeles el 10 de març.
L’any passat la candidatura espanyola va recaure en ‘Alcarràs’, de Carla Simón, que no va aconseguir entrar en les cinc finalistes dels Oscars. Per fer-ho, haurà de passar a la llista definitiva de candidates.
En la preselecció de la cinta, Bayona va defensar la seva cinta recordant que «no hi pot haver un soci millor que Netflix per a Hollywood». «Ells s’hi deixen la pell, els encanta la pel·lícula i ens sentim molt afortunats per això. Netflix aposta al màxim per la pel·lícula i està esperant si sortim per recolzar-la al màxim: sap el que fan, han guanyat l’Oscar a millor cinta estrangera diversos anys i estan desitjant ser allà amb nosaltres», va explicar.
Amb una cinta basada en el relat de supervivents de la tragèdia aèria dels Andes, Bayona admet que va tenir una «reacció immediata» al llegir el llibre. «Els supervivents necessitaven una altra pel·lícula perquè no s’havia comptat amb tots els seus protagonistes: aquí es parla no només dels que van tornar, sinó que també dels que es van quedar i dels herois anònims», opina.
- MAMARAZZIS Pep Guardiola i Cristina Serra se separen després de 30 anys junts
- Marc Márquez impressiona Ducati
- Després de passar per l’uci Àngel Llàcer actualitza el seu estat de salut: «Torno a estar de baixa»
- Fiscalitat Novetats en la Renda 2025: nou límit per fer la declaració
- Alerta meteorològica El Meteocat encén avisos taronja i grocs per fred
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- El destí de la legislatura El Govern dona un cop de porta a la tramitació de la qüestió de confiança a Sánchez que reclama Puigdemont
- Negociacions dels comptes El Goven treu pit d’estar complint els acords amb ERC tot i que no hi hagi pressupostos el 2025
- Infeccions respiratòries La grip a Catalunya augmenta un 50% en una setmana, però la taxa vacunal és quatre punts menor que el 2021
- 6.300 milions captats en una dècada La Barcelona metropolitana es reafirma com a ‘hub’ europeu d’atracció d’inversions tecnològiques