Del 20 al 29 d’octubre
El festival Ciutat Flamenco celebra els seus 30 anys amb una àmplia programació

El festival Ciutat Flamenco, organitzat pel Taller de Músics, celebrarà del 20 el 29 d’octubre els seus 30 anys de vida. L’edició d’aquesta temporada estarà dedicada a la memòria de Julián Navarro ‘El Califa’, guitarrista icònic del flamenc a Catalunya, que va acompanyar artistes reconeguts com Miguel Poveda o Mayte Martín. Alguns dels espectacles programats compten amb artistes com Ángel Rojas, Laura Santos, Pau Figueres, Patricia Guerrero, Libérica o Sergio de Lope.
L’edició número 30 del festival s’estrenarà inaugurant el I Concurs de Ball Ciutat Flamenco el divendres 20 d’octubre a l’auditori de l’Escola José de la Vega. El certamen estarà dedicat a Carmen Amaya en commemoració del 60è aniversari de la seva mort i el 110è aniversari del seu naixement.
Diferents propostes
Com a novetat, es programarà el concert familiar ‘¿Cómo me las maravillaría yo?’ al Tablao de Carmen, a càrrec de Flamencas Fantásticas. El 23 d’octubre serà el torn de ‘Gospel Meets Flamenco’ a la sala Apolo, un espectacle que lideren Paula Domínguez i Ramón Escalé. El bailaor Ángel Rojas presentarà a la sala Luz de Gas el seu espectacle ‘Ser baile’ el 25 d’octubre.
Per cinquè any consecutiu, se celebrarà el Congrés Internacional de Flamencologia i Pedagogia Flamenca, que tindrà lloc a Casa Seat els dies 27 i 28 d’octubre. També el dissabte 28, Patricia Guerrero oferirà l’espectacle de ball ‘Proceso eterno’, a la sala Luz de Gas.
Tancament brillant
Notícies relacionadesPer clausurar el festival se celebrarà el ‘Gipsy Concert’, homenatge a l’obra homònima escrita per Enrique Cofiner i Sabicas als anys 70, aquesta vegada de la mà del guitarrista Alejandro Hurtado i una orquestra de joves músics. Serà la producció pròpia del Ciutat Flamenco juntament amb l’ESMUC i L’Auditori.
La setmana anterior i la posterior al festival s’impulsaran una sèrie de concerts emmarcats en la primera edició de l’Off Ciutat Flamenco.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE