Reobertura a l’octubre

L’Ajuntament de Barcelona injecta 15.000 euros al nou Espai Texas

L’Ajuntament de Barcelona injecta 15.000 euros al nou Espai Texas

Martí Fradera

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut de Cultura de Barcelona, injectarà 15.000 euros al nou Espai Texas per facilitar la reobertura de l’espai cultural de cine i teatre a la ciutat. L’organisme estableix la seva col·laboració amb Cinemes Illa Mesina (entitat que gestiona els Cines Texas) per a la represa de l’activitat del mític local del barri de Gràcia, prevista per al mes d’octubre vinent, amb una subvenció de caràcter extraordinari, segons consta a la gaseta municipal. Aquesta xifra constitueix gairebé el 24% del pressupost total previst per a l’any 2023.

Aquesta setmana, el local ha informat que busca personal per ampliar la seva plantilla i ha compartit a través de les seves xarxes socials dues ofertes de feina per formar part de l’equip tècnic i de taquilla. Els currículums es poden enviar fins al 20 d’agost. L’establiment ultima els detalls per a la seva pròxima inauguració en dos mesos i tornarà unint cine i teatre en un mateix lloc. La Texas es reactivarà amb les obres ‘Austràlia’ d’Israel Solà, i ‘Pongo’, de Judit Martín, Alba Florejachs i Mónica Ballesteros. De fet, ja es poden adquirir les entrades per a les dues obres; la primera es podrà veure entre el 18 d’octubre i el 26 de novembre, i la segona hi serà del 13 d’octubre a l’11 de novembre.

L’espai també mantindrà dues sales de cine que projectaran estrenes i pel·lícules taquilleres doblades en català, així com reestrenes en versió original subtitulades al català. Un pla que pretén mantenir l’essència dels mítics Cines Texas del barri de Gràcia que, després de 111 anys d’història, van abaixar la persiana el març del 2020 per la covid-19.

Més de 100 anys d’història

Notícies relacionades

El cine Texas es va inaugurar el 1912 al barri de Gràcia amb el nom de Cine Bailèn. L’espai es va mantenir obert fins a la Guerra Civil, quan les autoritats republicanes el van convertir en un menjador infantil. El 1947, durant la dictadura franquista, va tornar en mans dels seus antics propietaris i va reobrir com a Cinema Texas, amb un aforament de 660 localitats.

Els canvis en la indústria cinematogràfica van provocar el seu tancament el 1995, tot i que va tornar a apujar la persiana aquell mateix any com a cine multisala sota el nom de Lauren Gràcia i va tornar a tancar el 2013. Un any després, el cineasta Ventura Pons va adquirir l’establiment i el va obrir de nou com a Cinemes Texas, amb l’objectiu de projectar pel·lícules de reestrena estrictament en català o versió original subtitulada en català. Les sales van tancar definitivament el 2020, amb la pandèmia de la covid.

Temes:

Teatre Cine