Els Oscars del còmic premien tres espanyols a San Diego
Els premis Eisner, considerats com els Oscars del còmic, van guardonar divendres en la seva 35 edició els espanyols Juan Díaz Canales i Juanjo Guarnido («Blacksad: The All Fall Down Part 1») dins de la categoria de millor edició nord-americana de contingut internacional. El guionista madrileny Díaz Canales i el dibuixant granadí Guarnido ja van aconseguir el Premi Nacional del Còmic per «Blacksad 5» el 2014. Així mateix, Guarnido ja havia aconseguit l’Eisner en diferents categories durant els anys 2011 i 2015.
Per la seva banda, el també espanyol Bruno Redondo va ser reconegut com a millor portadista i en l’apartat de millor sèrie contínua amb el seu company Tom Taylor pel còmic «Nightwing», dins d’aquesta cita que se celebra en el marc de la Comic-Con de San Diego. «Gràcies a tots per aquest premi, estic molt agraït. Gràcies per creure en el meu talent i en les meves propostes, però potser heu creat un monstre en tot aquest procés», va dir Redondo a DC Comics –franquícia a què pertany Nightwing»– en el seu text. Redondo, natural d’Alcázar de San Juan (Ciudad Real, Espanya), no va ser present per recollir el premi, però el seu equip va llegir un comunicat en què agraïa el jurat haver-se decantat per ell i feia broma amb no haver d’ensenyar el seu «accent espanyol».
Els Eisner també van deixar altres noms hispans entre els vencedors de la nit, com és el cas de la nord-americana amb arrels dominicanes Claribel A. Ortega, que junt amb Rose Bousamra va guanyar amb «Frizzy» en la categoria de millor publicació per a nens
La cerimònia d’aquests guardons, que porten el nom de l’aclamat creador de còmics Will Eisner, va ser inaugurada per la gerent dels Eisner, Jackie Estrada, que va explicar la «dificultat» dels sis membres del jurat per decidir durant els últims mesos qui serien els guanyadors de les 32 categories que es disputaven.
No va poder quedar-se el triomf l’espanyol Álvaro Martínez Bueno («The Nice House on the Lake») en l’apartat de millor dibuixant, en què també figurava Redondo, però que finalment va acabar recaient en Greg Smallwood («The Human Target»). Martínez Bueno es va emportar el guardó a millor sèrie nova l’any passat justament per «The Nice House on the Lake».
Entre altres reconeixements de la nit, també van destacar el del nord-americà James Tynion IV («House of Slaughter») com a millor escriptor; la canadenca Kate Beaton com a millor artista per «Two Years in the Oil Sands»; i la japonesa Sana Takeda com a millor artista multimèdia per «The Night Eaters: She Eats the Night»
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
