Per un càncer de pàncrees
Mor Andy Rourke, el baixista de The Smiths, als 59 anys
La icona Morrissey
Johnny Marr, l’eco de The Smiths

El músic Andy Rourke, baixista del grup britànic de rock alternatiu The Smiths, ha mort als 59 anys després d’una «llarga malaltia per càncer pancreàtic», segons ha anunciat aquest divendres el seu excompany de grup , el guitarrista Johnny Marr.
«És amb una profunda tristesa que anunciem la mort d’Andy Rourke després d’una llarga malaltia per càncer pancreàtic», ha indicat Marr en el seu compte oficial de Twitter.
En el seu tuit, l’artista ha afegit que «Andy serà recordat com una ànima amable i bonica per aquells que el vam conèixer i com un músic molt dotat pels aficionats a la música».
It is with deep sadness that we announce the passing of Andy Rourke after a lengthy illness with pancreatic cancer.
— Johnny Marr (@Johnny_Marr) 19 de mayo de 2023
Andy will be remembered as a kind and beautiful soul by those who knew him and as a supremely gifted musician by music fans.
We request privacy at this sad time pic.twitter.com/KNehQxXoFz
«Sol·licitem privacitat en aquests moments tristos», ha afegit l’artista.
Rourke va tocar en alguns dels temes clàssics del catàleg de The Smiths, com en icòniques cançons de la banda de Manchester com ‘This charming man’ i ‘There is a light that never goes out’, igual com en cançons en solitari interpretades pel polèmic líder del grup, Morrissey, després que el grup es dissolgués.
També va ser part de la banda Freebass juntament amb altres grans músics com Peter Hook (de New Order) i Mani (de Stone Roses) i va gravar amb Sinead O’Connor, els Pretenders, Ian Brown i en el grup DARK, juntament amb la vocalista dels The Cranberries, Dolores O’Riordan.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»