Temporada Alta 2023

Rosa Renom i Jordi Boixaderas seran Albert Camus i María Casares en un muntatge de Mario Gas

  • María Casares i Albert Camus: les cartes que van incendiar una passió amorosa de llegenda

  • Jean-Paul Sartre contra Albert Camus

  •  ‘Casares-Camus: una història d’amor’, dirigit per Mario Gas, destaca entre les coproduccions del festival gironí que, del 30 de setembre al 4 de desembre, inclourà estrenes d’Angélica Liddell, Stefan Kaegi, Lali Ayguadé, Rodrigo García, Nao Albet i Marcel Borràs i Las Huecas

Rosa Renom i Jordi Boixaderas seran Albert Camus i María Casares en un muntatge de Mario Gas

EPC

4
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

Mario Gas dirigirà Rosa Renom i Jordi Boixaderas en una obra basada en les cartes d’amor que es van intercanviar Albert Camus i María Casares en la pròxima edició del festival Temporada Alta. ‘Casares -Camus: una història d’amor’ s’inspira en les cartes entre el famós escriptor francès i la cèlebre actriu espanyola. La nit del 6 de juny del 1944, el mateix dia del desembarcament de Normandia, Albert Camus i la intèrpret espanyola María Casares es van convertir en amants. Però el seu idil·li no començaria fins al 1948, any en què es van convertir en parella, relació que duraria fins a la mort de l’escriptor, el 1960.

Aquesta serà una de les nombroses coproduccions del festival en la seva pròxima edició avançades aquest dijous per obrir boca. Les primeres entrades de la mostra, que aquest any tindrà llocentre el 30 de setembre i el 4 de desembre, es posaran a la venda a mitjans de juliol. I la resta, quan es presenti tot el cartell del festival, el 30 de setembre.

«Tindrem uns 90 espectacles i un pressupost similar al d’aquest any, una mica superior, perquè tindrem més ajudes de la Generalitat i d’Europa, potser també dels patrocinadors, una altra part important del nostre pressupost a més de la venda d’entrades», ha destacat Salvador Sunyer, ànima del festival.

Destaquen la proposta de dansa ‘Face T(W)O’, fruit del programa europeu PPP (People Power Partnership), en què col·laboren 14 institucions de diferents països i que interpreten 32 ballarins, i el nou espectacle de La Veronal, ‘Firmamento’, una proposta destinada al públic jove i adolescent amb cine, teatre i dansa.

Funeral de Liddell

Angélica Liddell, creadora radical addicta al Temporada Alta, estrenarà un nou espectacle en què convida el públic a la representació del seu propi funeral. Acompanyada d’un grup africà, que interpretarà en directe la ‘Misa Luba’. Una vegada que es converteixi en un zombi, segons les seves paraules, Liddell pretén transcendir davant el seu públic en una proposta que, segons els seus càlculs, durarà cinc hores.

Per la part internacional destaca també una proposta per degustar a l’aire lliure i en plena natura ideada per Stefan Kaegi i Caroline Barneaud. ‘Shared landscapes’ reunirà set artistes de diferents nacionalitats, una altra proposta maratoniana de set hores que s’estrena aquest cap de setmana a Lausana (Suïssa). A més del mateix Kaegi, hi haurà altres artistes destacats, com ara els espanyols El Conde de Torrefiel. «És una proposta que només es veurà a grans festivals. La idea va sorgir en l’època de la covid», explica Salvador Sunyer, director del Temporada Alta.

Rodrigo García explorarà l’analgèsica omnipresència de Crist en la societat contemporània a ‘Crist está en Tinder’, una reflexió sobre el pes de les creences religioses i la seva influència en el nostre dia a dia. I Jordi Oriol revisarà el mite de Sísif en clau actual a ‘Sísif fa o no fa’.

Connexió Catalunya-Argentina

La veterana companyia de dansa contemporània Mal Pelo torna al festival amb ‘Double infinite’, espectacle que es veurà al Grec al TNC, una reflexió sobre la necessitat d’imaginar i perseguir realitats impossibles. I El Eje, una companyia molt més jove però igual d’inquieta, estrenarà ‘Euforia y desazón’, un projecte que es basa en l’intercanvi entre el grup català i el dramaturg i director argentí Sergio Boris. Es tracta d’una reflexió sobre el fracàs amb una mirada positiva que posa en dubte tota la càrrega negativitat que comporta.

El col·lectiu femení Las Huecas, que va sorprendre amb la seva investigació sobre la mort en ‘Aquellas que no deben morir’, explorarà el valor de relacions a ‘Sobre la amistad’. Curiosament l’amistat i les relacions personals són les protagonistes d’una altra proposta d’autoficció creada per Nao Albet i Marcel Borràs, dos cracs que bussegen en l’ego amb un llenguatge propi. Les relacions humanes també centren la nova proposta d’un altre tàndem interessant de dos premiats especialistes en dansa: Akira Yoshida i Lali Ayguadé. ‘Together to get there’, neix després de l’exitosa col·laboració dels dos artistes a ‘Gizaki’.

Notícies relacionades

Una altra parella que brilla en la programació és la formada per la ‘bailaora’ flamenca Olga Pericet i el ‘tocaor’ Daniel Abreu a ‘La materia’, segona part d’una trilogia sobre La Leona, cèlebre guitarra d’Antonio de Torres, primer prototip de guitarra espanyola i flamenca per a molts.

Muntatges aclamats

Dels muntatges coproduïts l’any passat, 33 van fer gira i més de 600 funcions. Després de l’èxit obtingut en l’edició anterior, tornaran a escena dos coproduccions premiades: ‘El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc’, monòleg de Josep Maria Miró interpretat per un magnífic Pere Arquillué, i ‘Història d’un senglar (o alguna cosa de Ricard)’, un altre premiat monòleg escrit per Gabriel Calderón i defensat per un brutal Joan Carreras. Tots dos faran temporada de nou a Barcelona al Romea i La Villarroel. També tornaran a la cartellera barcelonina altres èxits de l’anterior edició del Temporada Alta: ‘Confessions de Sant Agustí’, protagonitzat per Carreras, i ‘L’adversari’, adaptació de l’esgarrifosa novel·la d’Emmanuel Carrère que interpreten Arquillué –que va aconseguir el premi Max pel seu paper– i Carles Martínez.

Temes:

Girona Teatre