Polèmica
Un jutjat investiga els presentadors de TV-3 per la sàtira sobre la Virgen del Rocío
Nuccio Ordine: «Els malalts i estudiants s’han convertit en clients: és un horror»
Conquesta històrica dels autors: podran saber directament els llibres que els comprem
De persones que voregen la quarantena a ‘boomers’, edats formidables de còmic
El Jutjat 5 de Sant Feliu de Llobregat (Barcelona) ha obert diligències d’investigació per un presumpte delicte contra la Constitució a tres persones de TV-3 per l’escena còmica sobre la Virgen del Rocío emesa durant la Setmana Santa passada, arran de la denúncia presentada per la Fundació Espanyola d’Advocats Cristians.
El dimarts 4 d’abril, TV-3 va emetre una sàtira en el programa ‘Està passant’ en què apareixia una actriu abillada com la Virgen del Rocío amb un ninot als braços que simulava el nen Jesús, i alhora els seus presentadors, Toni Soler i Jair Domínguez, ironitzaven que la verge no surt de processó a Setmana Santa, a més de fer bromes sobre la seva vida sexual i el seu accent andalús.
Arran d’aquesta sàtira, la Fundació Espanyola d’Advocats Cristians va presentar una denúncia contra els dos presentadors de TV-3 i contra l’actriu que simulava ser la Virgen del Rocío per un possible delicte d’escarni.
Fonts judicials han informat Efe que el Jutjat 5 de Sant Feliu de Llobregat ha admès a tràmit la denúncia d’aquesta associació per un presumpte delicte contra la Constitució, que és on està inclòs l’escarni. Aquestes fonts han indicat que encara no s’ha fixat la data per a la declaració dels investigats.
En la seva denúncia, aquesta entitat va considerar que es tractava d’un «atac contra els sentiments religiosos fet de manera totalment gratuïta» i, a més, en una època molt important per als catòlics com és la Setmana Santa.
La Fundació, en concret, es va acollir en la denúncia a l’article 525.1 del Codi Penal, el qual estableix que «incorreran en la pena de multa de vuit a dotze mesos els que, per ofendre els sentiments dels membres d’una confessió religiosa, facin públicament, de paraula, per escrit o mitjançant qualsevol tipus de document, escarni dels seus dogmes, creences, ritus o cerimònies, o vexin, també públicament, els que els professen o practiquen».
- Futbol Com votar en les eleccions al Barça 2026: així funcionen les votacions
- Tour imminent Rosalía augmenta més d'un 40% els seus oients a Spotify abans de l'inici de la gira de 'Lux'
- Impacte econòmic de la guerra L'escalada del conflicte a l'Iran dispara un 479% la demanda de lloguer temporal a Barcelona entre usuaris de l'Orient Pròxim
- 42 quilòmetres Marató de Barcelona 2026: horari, mapa i recorregut complet
- Vaga educativa a Catalunya ¿Per què més de 40.000 docents rebutgen l’acord de millores laborals pactat pel Govern, CCOO i UGT?
