Justo Molinero
Mataró nomenarà el comunicador Justo Molinero Fill Adoptiu de la ciutat
La iniciativa l’ha impulsat l’alcalde, David Bote, i es va aprovar per unanimitat en la Junta de Portaveus celebrada el 30 de gener
![Mataró nomenarà el comunicador Justo Molinero Fill Adoptiu de la ciutat Mataró nomenarà el comunicador Justo Molinero Fill Adoptiu de la ciutat](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/695b0dac-4cb3-4e6f-8726-79867999e00f_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
L’Ajuntament de Mataró ha iniciat l’expedient administratiu per nomenar l’empresari radiofònic i comunicador Justo Molinero com a Fill Adoptiu de la ciutat, per la seva contribució al municipi a través de la seva aposta per la ràdio.
La iniciativa l’ha impulsat l’alcalde de Mataró, David Bote, i es va aprovar per unanimitat en la Junta de Portaveus celebrada el 30 de gener, segons ha informat l’ajuntament aquest dilluns en un comunicat.
Es va convertir en un referent
Justo Molinero (Villanueva de Córdoba, 1949) va arribar a Catalunya el 1967 i va començar a treballar de mecànic, tot i que després va adquirir una llicència de taxi per a la ciutat de Barcelona i va crear el primer servei a demanda amb la interconnexió dels vehicles a través d’una central de distribució, Tele Taxi.
El 1982, amb motiu del Mundial de Futbol, en el qual Barcelona jugava un paper rellevant amb la cerimònia de la inauguració i les fases d’eliminació, li va sorgir la idea de crear una emissora de ràdio –Ràdio Tele Taxi–, amb seu a Santa Coloma de Gramenet.
Molinero va arribar el 1987 a la ciutat amb l’adquisició de l’emissora Ràdio Mataró, creada el 1977 i que tenia un èxit escàs, que ràpidament va remodelar per convertir-la en un referent de la ciutat i del conjunt de la comarca del Maresme, i que va quedar integrada a Ràdio Tele Taxi.
Mataró, nucli important de RTT
Amb el trasllat del centre emissor a la Torre de Collserola i la integració de l’emissora en el Grup Tele Taxi, el projecte inicial es va convertir en una xarxa d’emissores amb cobertura total a Catalunya i el Principat d’Andorra.
Notícies relacionadesActualment els estudis de Mataró, conjuntament amb els de Santa Coloma de Gramenet i Tarragona, són punt de referència per als centenars d’oients del Grup Tele Taxi que visiten les instal·lacions per disfrutar en directe de la realització dels programes.
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- Marc Márquez impressiona Ducati
- BARCELONEJANT El dolor envaeix Cadaqués
- Disseny i heroïna, desencant polític i enveja pop de madrid Retorn a la Barcelona dels 80
- La discoteca prevista a Porta supera els primers tràmits per a l’obertura
- Després de passar per l’uci Àngel Llàcer actualitza el seu estat de salut: «Torno a estar de baixa»
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Institut Guttmann Tres nous perfils psicològics serveixen per saber si la persona patirà deteriorament cognitiu
- Novetats editorials La nova novel·la de Xavier Bosch, ‘Diagonal Manhattan’, es publicarà el 12 de març
- 10,3% més que el 2023 L’aeroport del Prat supera els 55 milions de passatgers per primera vegada en la seva història
- GOVERN CENTRAL Sánchez proposa castigar la compra d’habitatge a estrangers de fora de la UE i anuncia beneficis fiscals per fomentar el lloguer