Crònica
Michael Bublé, homes com els d’abans
En un xou contagiós i de tall clàssic, el cantant canadenc va fer del Sant Jordi una sala de festes
Rugeixen els trombons. Sona ‘Feeling good’. Així comença des de fa anys tots els seus concerts. ¿I per a què canviar? Una arrencada així és una arrencada guanyadora. Michael Bublé creua l’escenari en forma d’escala com si partís els mars, a un costat la big band –ells–, a l’altra la secció de cordes –elles–, i cerca els seus objectius. Escaneja les primeres files de la zona més VIP i elegeix dos fans. Una espectadora que posa cara de certa indiferència i una altra que ensenya un cartell on ha escrit que fa 12 anys que espera aquest moment. I pam. Cap a elles. La càmera, projectada en pantalles discretes però funcionals que emmarquen l’escenari, ens mostra l’escena en pla curt. «Aniré cap a tu tota la nit», li diu a la primera, a la qual se li resisteix. I a l’altra: «¿12 anys? ¿M’has esperat 12 anys?». Salto a la fossa i vinga abraçades i petons. I Bublé ja és a la zona. A la seva zona. Una mica canalla, una mica gendre perfecte. Somriure de no-he-trencat-mai-cap-plat-però-nena-si-vols-en-trenquem-algun-junts. Bublé ha trencat el gel i el Palau Sant Jordi, tot i que quedin seients lliures i no tingui la màgia del Sands de Las Vegas, ja és la sala de festes que tenia al cap.
Mig en anglès, mig en ‘spanglish’ –la seva dona és argentina–, el cantant canadenc anuncia un espectacle sexi. Això, diu, no és un especial de cançons de Nadal. És una nit perquè després aneu a casa i ja tal. Més somriure de «tu ja m’entens». Després, la música sempre és més formal, més seriosa del que promet. Més d’amor del de tota la vida. Michael Bublé canta clàssics a prova de bomba i cançons pròpies d’un romanticisme hipertrofiat. Sense ironia. En el videoclip d’‘I’ll never not love you’, una balada del seu últim disc, ‘Higher’, Bublé i la seva dona recreen escenes romàntiques de pel·lícules icòniques. Cal veure-ho per creure-ho. El petó de ‘Casablanca’, l’adeu tràgic de ‘Titanic’, la declaració d’amor escrita en cartells de ‘Love Actually’. La idea faria esgarrifar la generació del ‘cringe’, la que viu amb una barreja de pànic i plaer les coses que produeixen vergonya aliena. Però no al públic de Michael Bublé. O almenys, no aquesta nit. Dimecres, al Sant Jordi, sonen les declaracions d’amor més hiperbòliques possibles i ningú parpelleja. «Mai deixaré d’estimar-te», «ets la primera, l’única, ho ets tot», «sempre vas ser al meu cor», etcètera.
Les cançons de ‘Higher’ triguen a sonar. En realitat no les necessita. Podria fer aquest mateix concert sense disc nou i funcionaria igual de bé. Però entre les seves cartes guanyadores de sempre, ‘Sway’, ‘Fever’, els Bee Gees, un efervescent pupurri d’èxits d’Elvis Presley i els seus propis clàssics, apareix la potent ‘Higher’ i no desmereix per a res. ‘Smile’, que Charles Chaplin va escriure per a ‘Tiempos modernos’, la serveix en format íntim junt amb el seu pianista i li surt molt rodona. Es regala, per primera i única vegada en tota la nit, en una nota llarga i sostinguda. Perquè a tot això, Michael Bublé canta. Domina el tempo, la pausa. Té swing, té veu. Com els cantants d’abans. Com les coses que se suposa que són per a tota la vida. Com Michael Bublé. ¿Per a què canviar?
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
