Pérez-Reverte ‘fulima’ Echenique després d’un tuit del polític
Discuteixen a la xarxa social amb el teló de fons del debatut llenguatge inclusiu

El portaveu d’Unides Podem al Congrés, Pablo Echenique, i el popular escriptor i membre de la Reial Acadèmia Espanyola Arturo Pérez-Reverte han mantingut una sonora picabaralla a Twitter després que el diputat de la formació morada qüestionés la igualtat a la institució que dirigeix Santiago Muñoz Machado.
La funció de la RAE és vetllar pel bon ús i la unitat de l’idioma amb criteris lingüístics i no proposar canvis fonamentats en valoracions polítiques, asseguren els acadèmics, però Echenique ha compartit al seu perfil de la xarxa social una captura de pantalla de l’entrevista que va donar el director de la RAE, Santiago Muñoz Machado, a ‘El País’. A la imatge es pot veure el titular següent: «No ens trobem que al carrer la gent utilitzi el que es coneix com a llenguatge inclusiu».
De los 41 sillones de la RAE, sólo 8 están ocupados por mujeres en 2022. Desde 1713, 477 académicos han ocupado un sillón de la RAE y sólo 12 han sido mujeres. La primera, en 1979.
— Pablo Echenique (@PabloEchenique) 11 de diciembre de 2022
Parece evidente que siempre van unas cuantas décadas tarde, especialmente en materia de igualdad. pic.twitter.com/ZHAOiB2mKL
Junt amb aquesta foto, Echenique va afirmar que, «de les 41 butaques de la RAE, només 8 estan ocupades per dones el 2022», i va afegir que, «des del 1713, 477 acadèmics han ocupat una butaca de la RAE i només 12 han sigut dones».
«La primera, el 1979. Pareix evident que sempre van unes quantes dècades tard, especialment en matèria d’igualtat», va afegir el polític de la formació morada.
La resposta de Pérez-Reverte no es va fer esperar al preguntar al polític si creia que, «si hi hagués 41 dones a la RAE, serien tan estúpides per utilitzar l’absurd llenguatge inclusiu».
«Faci’s el favor d’ocupar-se del seu tèrbol negoci, la seva dòcil clientela, les seves ‘mingas y domingas’, i no es posi en el que ni coneix ni comprèn», va continuar l’escriptor.
Notícies relacionades¿De verdad cree que si hubiera 41 mujeres en la RAE serían tan estúpidas como para utilizar el absurdo lenguaje inclusivo?... Hágase el favor de ocuparse de su turbio negocio, su dócil clientela, sus groseras mingas y domingas, y no se meta en lo que ni conoce ni comprende.
— Arturo Pérez-Reverte (@perezreverte) 11 de diciembre de 2022
I Echenique va respondre al·ludint al «respectuós verb florit» de l’escriptor i dient-li que és «impossible contestar a la seva pregunta».
«En ple segle XXI, hi ha 8 dones de 41»: «Tant de bo la hipòtesi que planteja, d’una RAE no tan astutament masculina, fos real, i llavors ja ho veuríem», va concloure Echenique.
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Setmana Santa ¿Quins centres comercials obren avui Dilluns de Pasqua a Barcelona i Catalunya?
- Nadal, Duplantis, Biles i Lamine triomfen en els Laureus
- el futur de la banqueta ‘MERENGUE’ El Leverkusen confirma que Xabi Alonso pot anar al Madrid
- Una altra derrota a Montilivi El Betis empeny el Girona al caire del precipici
- Llorenç Serra Ferrer: "Si jo fos el Barça, no em fiaria d’aquest Mallorca. És un equip molt sòlid"
- Apunt Aneu al cine