ÒBIT
Mor el cantautor cubà Pablo Milanés als 79 anys
L’autor de clàssics com ‘Yolanda’ va ser una de les veus més reconegudes de la música cubana i el fundador i artífex del so de la Nueva Trova
El cantautor cubà Pablo Milanés ha mort aquest dimarts a la matinada als 79 anys després d’estar ingressat a Madrid durant més d’una setmana, segons han informat mitjans oficials.
Milanés, una de les veus més reconegudes de la música cubana, va ser el fundador i artífex del so de la Nueva Trova junt amb altres reconeguts artistes com Silvio Rodríguez i Noel Nicola.
Autor de clàssics com ‘Yolanda’, Milanés va publicar més de 40 discos al llarg de la seva carrera i va obtenir, entre d’altres, el Premi Nacional de Música de Cuba i el Grammy Llatí a l’excel·lència musical.
El cantautor cubà va ser hospitalitzat el 12 de novembre a Madrid pels «efectes d’una sèrie d’infeccions recurrents que en els últims tres mesos han afectat el seu estat de salut», segons un comunicat de llavors de la seva oficina artística.
A partir d’aquell moment va suspendre diverses actuacions que tenia previstes a Pamplona (Espanya), Ciutat de Mèxic i Santo Domingo.
«Aquesta situació clínica –afegia la nota– és secundària a una malaltia oncohematològica que pateix des de fa diversos anys i que li va exigir instal·lar-se a Madrid» a finals del 2017 per rebre tractament.
Notícies relacionadesEl comunicat explicava: «De moment ha sigut necessari cancel·lar els concerts previstos en les pròximes setmanes i suspendre tota la seva activitat artística mentre duri aquesta circumstància».
Pablo Milanés també va haver de cancel·lar al setembre un concert. Una de les seves últimes actuacions en directe va ser el juny passat a l’Havana.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"